stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 155932
  • 21 مرداد 1399 - 15:17
4
دبیر کانون انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان اصفهان:

هیچ بخشی به اندازه بخش مسافر دچار آسیب نشد

هیچ بخشی به اندازه بخش مسافر دچار آسیب نشد
قلم/اصفهان_ دبیر کانون انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان اصفهان گفت: هیچ بخشی به اندازه بخش مسافر دچار آسیب نشد.
قلم | qalamna.ir :

رضا همامی، در خصوص موافقت با افزایش قیمت لاستیک در کشور و تاثیر آن بر ناوگان حمل و نقل جاده ای، اظهار کرد: متاسفانه امروز نه تنها لاستیک بلکه دیگر قطعات و تجهیزات مورد نیاز اتوبوس ها با افزایش ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ درصدی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بخش مسافر با کالا متفاوت است، گفت: به طور قطع مشکلاتی که در بخش مسافر حتی در مواجهه با کرونا وجود دارد که در بخش کامیون و حمل و نقل کالا وجود ندارد و حتی کرونا موجب کسادی بازار این حوزه نشده و تنها موجب آسیب حوزه مسافر شده است.

دبیر کانون انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان اصفهان با تاکید بر اینکه تصور نمی کنم هیچ بخشی به اندازه بخش مسافر دچار آسیب شده باشد، توضیح داد: بخش حمل و نقل مسافر همانند یک مغازه نیست که اگر جنسی در آن به فروش نرفت، جنس دیگری برای فروش داشته باشد و در حوزه مسافر تنها فروش آن به وجود مسافران وابسته است.

وی تصریح کرد: با توجه به تورم قیمت یک دستگاه اتوبوس در حالیکه باید حدود ۸  میلیارد تومان باشد، به دلیل کرونا و نبود مسافر، سه و نیم میلیارد تومان شده است.

همامی درباره افزایش قیمت لاستیک نیز، گفت: افزایش قیمت لاستیک شرایط را برای اتوبوس داران سخت تر می کند و در صورت تداوم شرایط موجود دیگر توانی برای ادامه فعالیت نه مالک اتوبوس و نه شرکت های حمل و نقل مسافر وجود ندارد و متاسفانه امروز بخش مسافر مظلوم واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه لاستیک یکی از عناصر اصلی اتوبوس است و سلامت و ایمنی آن بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک باکیفیت حدود ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان است، در حالیکه لاستیک های بی کیفیت چینی ارزان تر است و هر اتوبوس بستگی به مسیر رفت و آمد خود تقریبا هر چهار ماه یک بار ناچار به تعویض لاستیک است.

دبیر کانون انجمن های صنفی شرکت های مسافربری کشور با بیان اینکه با شیوع کرونا بخش حمل و نقل مسافر همواره پروتکل ها را رعایت می کند، افزود: با توجه به شیوع کرونا و تبلیغات منفی مبنی بر اینکه از حمل و نقل عمومی در این شرایط کمتر استفاده شود، در حالیکه اکنون اوج فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده ای است، در پایانه های مسافربری حتی به اندازه یک اتوبوس مسافر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر ناوگان حمل و نقل مسافر در استان خوابیده است و در بهترین شرایط براساس نفر مسافر، تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای فعال است که ناچارند با نیمی از ظرفیت خود مسافران را جابجا کنند.

همامی گفت: ما به دنبال افزایش نرخ بلیت مسافران هستیم، در حالیکه حتی اکنون هم نمی توانیم قیمت های مصوب را دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر صنوف دیگر افزایش قیمت داشته باشند، مطابق تورم مجوز افزایش قیمت دریافت می کنند، اما بخش مسافر این گونه نیست و تنها مخارج یک اتوبوس در حال افزایش است، اما نمی توانیم قیمت جابجایی مسافر را بالا ببریم چراکه مسافری برای جابجایی وجود ندارد.

دبیر کانون انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل استان اصفهان با تاکید بر اینکه لاستیک قیمت مشخصی ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک سواری ۵ میلیون تومان است، اما اگر ماشین دار نتواند لاستیک خوب و باکیفیت استفاده کند و یا سر موعد اقدام به تعویض لاستیک نکند، جان مردم به خطر خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخش مسافر نه تنها توانی در خرید لاستیک، بلکه دیگر تجهیزات ندارد و افزایش قیمت لاستیک به ضرر صنف مسافر است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.