stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 162764
  • 11 شهریور 1399 - 11:50
2

۱۱۸۰ نفر از استان سمنان در پویش «نذرخون» مشارکت کردند

۱۱۸۰ نفر از استان سمنان در پویش «نذرخون» مشارکت کردند
قلم/ سمنان- مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پویش «نذر خون» تا اربعین حسینی ادامه دارد و یک هزار و ۱۸۳ نفر از استان در این پویش مشارکت کردند.
قلم | qalamna.ir :

وحید بغدادی روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه پویش نذر خون از یکم محرم در چهار پایگاه انتقال خون استان سمنان آغاز شد، اظهار داشت: تا پایان روز عاشورای حسینی یک هزار و ۴۷۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی با تاکید بر اینکه از این تعداد یک هزار و ۱۸۳ نفر توانستند خون خود را اهدا کنند، افزود: ۷۸ نفر از اهداکنندگان خانم و مابقی آقا بودند و این در حالی است که بانوان بیشترین مصرف‌کننده خون و کمترین اهداکننده خون در کشور هستند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه میزان اهدای خون در این ۱۰ روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت، تصریح کرد: در پویش نذر خون امسال با استقبال کم‌نظیر مردم سمنان مواجه بودیم.

بغدادی با تاکید بر اینکه پویش نذر خون تا اربعین حسینی ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش عمل‌های جراحی در ماه‌های اخیر اهمیت مشارکت مردم در این پویش دوچندان شده است.

وی با اشاره به تزریق پلاسما برای درمان بیماران کرونایی بیان کرد: افرادی که از بیماری کرونا بهبود یافتند نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند و برای درمان سایر بیماران کرونایی کمک کنند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.