stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 167343
  • 25 شهریور 1399 - 13:41
1
مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان:

انتقال بخشی از موزائیک سازان به بختیار دشت/ ۱۱۰ هکتار؛ بافت نارکارآمد منطقه دو شهرداری اصفهان

انتقال بخشی از موزائیک سازان به بختیار دشت/ ۱۱۰ هکتار؛ بافت نارکارآمد منطقه دو شهرداری اصفهان
قلم/اصفهان_مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان بافت ناکارآمد این منطقه را ۱۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: با دعوت از معتمدین محلی سعی در بازآفرینی مناطق با بافت فرسوده داشتیم که متأسفانه با پایین بودن تمکن مالی اهالی پیشرفت محسوسی نداشته است.
قلم | qalamna.ir :

کاووس حقان ظهر سه شنبه در شصت و سومین نشست سه شنبه‌ها با رسانه، با اشاره به مساحت فضای سبز هزار و ۸۰۰ مترمربعی در منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار داشت: جمعیت منطقه دو شهرداری بالغ بر ۷۱ هزار نفر است که قرار است در آینده نزدیک توسعه فضای سبز به مساحت ۱۷۰ هکتار در منطقه بختیاردشت به سرانجام برسد که نوید بخش افزایش دو برابری سهم سرانه فضای سبز به ازای هر ساکن این منطقه خواهد بود.

وی که بر توسعه پذیری منطقه دو شهرداری تاکید ویژه ای داشت، ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی منطقه دو شهرداری بلاتکلیفی یک سوم اراضی کشاورزی است که با کوچک‌ترین وزش باد آلودگی و ریزگردها را به همراه خواهد داشت.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به مساحت دو میلیون مترمکعبی این منطقه گفت: منطقه دو شهرداری اصفهان چهارتکه است که در مکاتبات معاونت شهرسازی در استانداری در حال پیگیری است؛ از سوی دیگر مجاورت با خمینی شهر و تغییر در تعریف مناطق مرزی هم از مسائل این منطقه به شمار می‌آید.

 

وی ۴۸ درصد اراضی منطقه دو را در محدود شهری معرفی کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم انتقال بخشی از صنف موزائیک سازی به بختیار دشت از سنوات گذشته بوده است.

حقانی پروژه‌های محرک توسعه را در منطقه دو سرآغاز رویدادهای مهم در این منطقه دانست و گفت: ۲۴ میلیارد تومان از بودجه منطقه دو شهرداری در قالب پروژه‌های محرک توسعه تعریف می‌شود که ۱۰ میلیارد آن در دو بخش تخصیص ۵ میلیاردی توسط شهرداری مرکزی و شهرداری منطقه دو در قالب «مرکز خانه دوستدار کودک» تعریف می‌شود و ۱۳ میلیارد آن هم در توسعه پارکینگ طبقاتی در ابتدای خیابان خرم اختصاص خواهد یافت.

وی روند تسریع بخشی پایانه صمدیه را در تخصیص بودجه ۲۷ میلیاردی که از تعهدات سال گذشته به این منطقه است، برشمرد و افزود: با وام دریافتی می‌توان تملک و آزادسازی در پایانه صمدیه را شتاب بخشید.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان بافت ناکارآمد این منطقه را ۱۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: با دعوت از معتمدین محلی سعی در بازآفرینی مناطق با بافت فرسوده داشتیم که متأسفانه با پایین بودن تمکن مالی اهالی پیشرفت محسوسی نداشته است.

وی از سازمان جهاد کشاورزی در رفع مساله زمین‌های کشاورزی بلاتکلیف ساکنان این منطقه یاری طلبید و تصریح کرد: با افزوده شدن ۱۷۰ هکتار فضای سبز در بختیاردشت می‌توان شبیه پارک کوهستانی صفه در این منطقه دایر کرد که بر جذب گردشگر بی تأثیر نخواهد بود.

پایان پیام/

هشتگ: , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.