stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 167345
  • 25 شهریور 1399 - 13:47
1
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:

افزایش ۲۲ درصدی تماس با ۱۱۵ ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته

افزایش ۲۲ درصدی تماس با ۱۱۵ ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته
قلم/اصفهان_ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تماس با ۱۱۵ اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافت.
قلم | qalamna.ir :

غفور راستین گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان مردادماه ۹۹ نیروهای اورژانس ۱۱۵ هفت هزار ۴۵۸ بیمار مشکوک به کرونا را به مراکز درمانی و ۷۸۱ بیمار کرونایی را بین مراکز درمانی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار این بیماران مربوط به مردان بوده است افزود: ۶۱ درصد از این بیماران مشکوک به کرونا مرد و ۳۹ درصد زن بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: بیشترین بیماران مشکوک به کرونا که از اورژانس ۱۱۵ امدادخواهی کردند با ۱۹ درصد مربوط به رده سنی ۷۱ تا ۸۰ سال بودند.

وی بیان کرد: همچنین افراد زیر ۱۰ سال ۰.۴ درصد، ۱۱ تا ۲۰ سال ۲ درصد، ۲۱ تا ۳۰ سال ۶ درصد، ۳۱ تا ۴۰ سال ۱۲ درصد، ۴۱ تا ۵۰ سال ۱۱ درصد، ۵۱ تا ۶۰ سال ۱۳ درصد، ۶۱ تا ۷۰ سال ۱۷ درصد، ۸۱ تا ۹۰ ۱۵ درصد و بالای ۹۰ سال نیز سه درصد از افراد امدادخواه مشکوک به کرونا را تشکیل می‌دهند.

راستین درمورد تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۱۵ در روزهای شیوع ویروس کرونا یعنی از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۵ شهریورماه جاری گفت: در این مدت ۵۶۸ هزار و ۷۸۱ تماس با اورژانس بیش بیمارستانی برقرار شد که نسبت به مدت مشابقه سال قبل با ۴۱۵ هزار و ۳۹۸ تماس، افزایش ۲۲ درصدی نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تماس با ۹۸ هزار و ۲۴۰ مورد مربوط به اسفندماه ۹۸ و کمترین آن با ۶۵ هزار و ۳۲۱ مورد تماس مربوط به اردیبهشت ماه امسال است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان همچنین عنوان کرد: بیشترین آمار امدادخواهی بیماران مشکوک به کرونا در استان با ۴۰۶۵ تماس مربوط به شهرستان اصفهان، و سپس به ترتیب مربوط به شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، برخوار، مبارکه، شهرضا، نطنز، فریدن، اردستان، سمیرم، نایین، تیران و کرون، بوئین و میاندشت، خور، خوانسار، فریدونشهر و دهاقان و کمترین میزان نیز با ۳۸ تماس مربوط به شهرستان چادگان بوده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.