stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 168069
  • 27 شهریور 1399 - 22:49
1

به دستور رییس جمهور بهره‌برداری از ۷۱ خانه هلال در فارس

به دستور رییس جمهور بهره‌برداری از ۷۱ خانه هلال در فارس
همزمان با سراسر کشور امروز ۷۱ خانه هلال در استان فارس افتتاح شد
قلم | qalamna.ir :

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور در قالب برنامه پنجشنبه‌های افتتاح، ۱۴۰۰ خانه هلال در کشور به دستور رییس جمهور، افتتاح شد که ۷۱ خانه هلال متعلق به استان فارس بود.
وی افزود: در این برنامه، به شکل نمادین خانه هلال “دهکویه” از توابع شهرستان لارستان افتتاح و همزمان بهره‌برداری از ۷۰ خانه هلال دیگر نیز در فارس انجام شد.
خانه‌های هلال به عنوان چکیده هلال احمر و پل ارتباطی بین مردم و هلال احمر درشهر‌ها و روستا‌ها است.
وی هدف از احداث خانه‌های هلال را توانمندسازی جوامع محلی و افزایش دانش و درک ساکنان روستا‌ها در زمینه راه‌های مقابله با بحران‌ها و مخاطرات طبیعی دانست و افزود: با آموزش‌های خانه هلال مردم بر اساس دستورالعمل‌های جمعیت هلال‌احمر پیش از رسیدن تیم‌های امدادی، بحران را مدیریت کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر استان فارس همچنین گفت: پیش از این هم ۴۷ خانه هلال در نقاط مختلف فارس راه‌اندازی شده بود که ارزیابی‌ها نشان‌دهنده تاثیرات مطلوب این مراکز برای ارتقاء دانش و آگاهی مردم در زمینه مواجهه و مدیریت بحران‌های طبیعی است.
خانه هلال‌های با رویکرد داوطلبی و به وسیله داوطلبان اداره می‌شود و جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیت‌های آن‌ها است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.