stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 173657
  • 15 مهر 1399 - 12:53
4
یک روانشناس:

برای آموزش مفاهیم اجتماعی کمتر سرمایه‌گذاری شده است

برای آموزش مفاهیم اجتماعی کمتر سرمایه‌گذاری شده است
قلم/اصفهان_ یک روانشناس با اشاره به اینکه آموزش مفاهیم انسانی، رشد فردی و اجتماعی و مهارت آموزی اجتماعی در جامعه کمتر سرمایه‌گذاری و توجه شده است، تصریح‌ کرد: نتایج این کوتاهی و کم‌توجهی در برنامه‌ریزی برای آموزش این دسته از مفاهیم در آینده مشخص خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

 

علیرضا معماریان افزود: فراگیری مفاهیم و مهارت های مثبت زندگی مثل مدیریت فردی، ارتباط‌های اجتماعی، قدرت نه گفتن و مهارت حل مساله برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و برخورد با شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا لازم است.

وی با بیان اینکه برای آموزش مفاهیم انسانی، رشد فردی و اجتماعی و مهارت آموزی اجتماعی در جامعه کمتر سرمایه‌گذاری و توجه شده است، تصریح‌ کرد: نتایج این کوتاهی و کم‌توجهی در برنامه‌ریزی برای آموزش این دسته از مفاهیم در آینده مشخص خواهد شد.وی با بیان این که در گذشته کمتر به آموزش چنین موضوعاتی در مدارس و یا  مراکز اوقات فراغت توجه شد، یادآور شد: فقدان چنین مهارت‌هایی موجب بروز معضلات مثل ناامیدی و کاهش روحیه افراد برای کار و تحصیل در شرایط بحرانی کنونی شده است.

به گفته این روانشناس، اوقات فراغت نوجوان و جوان در جوامع پیشرفته فرصتی آزاد برای فراگیری مهارت مهم زندگی و رشد استعدادها بوده اما این مولفه در ایران، زمانی برای تفریح و خوش گذرانی و بدون هدف‌گذاری صحیح  و مناسب است و در برخی نهادهای متولی اقدامات و ماموریت های این حوزه به صورت شعارگونه می‌گذرد.

وی بر ضرورت تدوین نقشه راه برای اوقات فراغت و زمان‌های آزاد پس از مدرسه تاکید کرد و اظهارداشت: : باید برنامه‌ها بر اساس نیاز و متناسب با شرایط جامعه تغییر و تدوین شود که مدلهای غنی‌سازی موفق اوقات فراغت در دنیا و حتی بین مراکز برتر ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به آموزش آنلاین و قرنطینه خانگی گفت: مدیریت استفاده از فضای مجازی در این شرایط مهم است و نباید به دلیل قرنطینه خانگی و یا تحصیل غیرحضوری وابستگی به این بستر ایجاد شود.

معماریان با اشاره به اینکه باید برای بهبود شرایط روحی و فکری افراد برنامه ارائه داد، خاطرنشان ‌کرد:  آموزش فعالیت‌های خلاقانه و کوچک برای بهبود شرایط روحی افراد و پیشرفت زندگی مناسب است.

وی نقش خانواده ها را در آموزش مفاهیم مثبت تربیتی و کمک به بهبود کیفیت زندگی را مهم برشمرد و یادآورشد: نباید این اقدامات اساسی تنها به نهادهای اجتماعی و فرهنگی سپرده شود بلکه خانواده‌ها باید به این موضوع بپردازند.

اواخر بهمن ۹۸  سال گذشته بحث شیوع کرونا در ایران تازه شروع شده بود و مردم نگرانی آنچنانی نداشتند و بسیاری آن را جدی نگرفتند اما زمان که بیشتر گذشت، با افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها، مردم به عمق واقعه پی برده و خطر را احساس کردند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.