stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 2 June , 2024
  • کد خبر : 174719
  • 19 مهر 1399 - 10:15
3

وضعیت مناسب صنایع نساجی در استان/ حدود ۶۰ درصد این صنایع کشور در استان مستقر است

قلم | qalamna.ir :

عباس رضایی با اشاره به فعالیت صنایع نساجی در این استان افزود: این صنعت وضعیت مناسبی در اصفهان دارد و در زمان حاضر حدود ۶۰ درصد این صنایع کشور در استان مستقر است.

وی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شامگاه روز شنبه در اتاق بازرگانی استان خاطرنشان کرد: از جمله مسائل مورد تاکید در این جلسه فرآوری بیشتر تولیدات صنعت نساجی، شهرک و تولید پوشاک است که باعث رونق این صنعت می‌گردد.

به گفته استاندار اصفهان قرار شد نماینده‌ای از انجمن صنایع نساجی استان در شورای ملی صنایع نساجی حضور داشته باشد.

رضایی اظهارداشت: درباره تولید پوشاک در استان به عنوان بحث جدی که باعث اشتغالزایی و فرآوری پارچه و ارزآوری مناسب می‌شود، تصمیماتی هم اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه درباره مواد اولیه موردنیاز برخی از کارخانه‌های استان به ویژه  واحد تولید وازلین نیز مطرح شد.

وی تصریح کرد: مواد اولیه کارخانه‌های تولید وازلین از شرکت‌های نفتی مانند ایرانول تامین می‌شود که با توجه به ارزآوری خوب این مواد توافق شد تا مواد موردنیاز کارخانه‌های مستقر در استان تامین و سهمیه بیشتری به آن‌ها داده شود.

رضایی ادامه داد: با واحدهای پالایشگاه اصفهان صحبت خواهیم کرد تا چرخه تولید را با توجه به ارزآوری خوب وازلین اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: مساله مورد تاکید اعضا این بود که از واردات نفت با توجه به تولیداتی که وجود دارد به استان جلوگیری شود که پیشنهاد به وزارت صنعت،معدن و تجارت داده می‌شود تا  از خام فروشی جلوگیری شود.

رضایی افزود: مباحث مالیاتی و تامین اجتماعی درمانگاه‌های غیردولتی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.