stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 178212
  • 29 مهر 1399 - 10:52
2
رییس پلیس راه استان اصفهان:

۸۵۲ روستای دارای دهیاری در اصفهان وجود دارد

۸۵۲ روستای دارای دهیاری در اصفهان وجود دارد
قلم/اصفهان_ مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: حوزه دهیاری در ۸۵۲ روستا فعال است و کمک‌های شایانی در راستای راهوری داشته‌اند.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ حسین پور قیصری در همایش راهوران محله و بخشداران و فرمانداران از طریق ویدئو کنفرانس در سالن کنفرانس استانداری با بیان اینکه  این استان سال گذشته رتبه اول کشوری را در کاهش تصادفات کسب کرد، افزود: این در حالی است که در سال جاری تلفات جانی در راه‌های روستایی نداشتیم.

به گفته وی ادوات کشاورزی از جمله کمباین در راه‌های روستایی استان اغلب مورد تصادف قرار می‌گرفتند که با آموزش‌های صورت گرفته و نصب علایم تصادفات آن‌ها به حداقل رسیده است.

رییس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: در سال ۸۴ که آمار تصادفات کشور افزایش یافت و ۲۷ هزار نفر در تصادفات جان باختند تصمیم بر آن شد تا از ظرفیت‌های کشور در راستای کاهش تصادفات و تلفات اقداماتی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: اقدامات مختلفی در جهت تدوین برخورد تخلفات قانونی، آموزش قبل از گواهینامه، به کارگیری فرزندان به عنوان همیاران پلیس در خودرو و جاده صورت گرفت.

به گفته رییس پلیس راه استان اصفهان به تدریج پلیس یار جوان و نوجوان و به کارگیری فرهنگ یاران ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به حلقه مفقوده در جاده‌های روستایی خاطرنشان کرد: از این رو دهیاران به عنوان راهوران محله برای شناسایی مشکلات ورود کردند و آموزش فرهنگ ترافیک در روستاها نهادینه شد.

سرهنگ پور قیصری اضافه کرد: رفع نقاط حادثه خیز، رفع کمبود تابلوها و علایم رانندگی در جاده‌ها و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله اقداماتی بود که باعث شد به صورت متوالی در چهار سال اخیر  در روستاها کاهش تلفات و تصادفات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در روستاها تصادفات منجر به فوت نداشتیم، گفت: این موفقیت با همکاری و مساعدت راهوران محله و دهیاران در بحث راهنمایی و رنندگی انجام شده است.

رییس پلیس راه استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد روستاها زیاد و مقدورات پلیس اندک است، نیازمند کمک راهوران محله و دهیاران هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: حوزه دهیاری در ۸۵۲ روستا فعال است و کمک‌های شایانی در راستای راهوری داشته‌اند.

علی رحمانی گفت: سالانه براساس ماده ۲۳ قانون اعتباراتی برای رفع و شناسایی نقاط حادثه خیز به استان‌ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به تعدد نقاط حادثه خیز اعتبارات اندک است و دهیاران و بخشداران از خسارت‌های وارده به مردم گزارش‌هایی اعلام می‌کنند که امیدواریم با افزایش بودجه اقدامات شایسته‌ای در این راستا صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز حتی نصب یک تابلوی راهنمایی و رانندگی در روستاها به کاهش تصادفات و تلفات و ضرر نرسیدن به مردم منجر می‌شود.

استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت افزون بر ۶۱۰ هزار نفر است که ۹۵۳ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد که روستاهای این استان دارای ظرفیت‌هلی گردشگری، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.