stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 189563
  • 22 آبان 1399 - 12:48
2

هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه هشدار داد

هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه هشدار داد
قلم/اصفهان_ اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار سطح نارنجی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه بیست و دوم آبان جاری اعلام کرد.
قلم | qalamna.ir :

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار سطح نارنجی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه بیست و دوم آبان جاری اعلام کرد که این سامانه بصورت بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق، مه آلودگی و در مناطق سردسیر و کوهستانی بصورت بارش برف تا روز جمعه بیست و سوم آبان فعالیت خواهد داشت.

این سامانه بارشی در بیشتر مناطق فعالیت دارد که شدت آن در جنوب استان خواهد بود و ممکن است به آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها بویژه در جنوب و شرق استان، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و محورهای اصلی و آسیب به محصولات کشاورزی و دامی منجر شود.

اوج فعالیت بارشی این سامانه از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه پیش‌بینی می‌شود و در این مدت بیشینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان اصفهان بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هشدارهای لازم به همه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان درباره تشدید فعالیت این سامانه بارشی داده شده است، گفت: به کشاورزان برای آمادگی در برابر سیلاب و جلوگیری از سرمازدگی و به دامداران و عشایر برای خروج دام از مراتع بویژه در جنوب استان هشدارهای لازم داده شد.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه در این ۲ روز باید از صعود به ارتفاع خودداری کرد و از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در جنوب و شرق استان فاصله گرفت، افزود: با تشکیل جلسه ستاد مقابله با سیل در استانداری بر آمادگی ۴۲ راهدارخانه و ۷۵۰ نیروی راهداری و امداد در استان و پیش‌بینی نمک و شن مناسب در جاده‌ها تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از تداخل سامانه جنوب و شمال کشور ایجاد شده است، تاکید کرد: فعالیت سامانه مذکور به تخلیه تدریجی آلایندگی های هوا بویژه از کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ و صنعتی استان منجر می شود.

شیشه فروش با بیان اینکه هوای اصفهان از ابتدای آبان تا کنون فقط در حدود چهار روز سالم بود، اضافه کرد: در این ماه فعالیت مراکزی مانند کارگاههای آجرپزی متوقف شد تا آلودگی هوا تشدید نشود.

هوای کلانشهر اصفهان از ابتدا تا بیست و یکم آبان جاری در ۶ روز ناسالم برای عموم مردم و در ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به آمادگی امداد هوایی و هلال احمر اشاره و خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی استان از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵ ماموریت داشت و جان ۴۸ نفر را نجات داد.

وی به بارندگی هایی که صبح چهارشنبه بیست و یکم آبان در کلانشهر اصفهان رخ داد اشاره کرد و گفت: این بارش ها به وقوع چند حادثه تصادف بویژه در بزرگراه‌های شهید دستجردی و صفه منجر شد.

شیشه فروش با بیان اینکه تیمی متشکل از شهرداری و پلیس راهور اصفهان نقاط حادثه خیز کلانشهر اصفهان را شناسایی و در شورای ترافیک مصوب کردند، اظهارداشت: اقدام‌هایی برای رفع این نقاط حادثه خیز و جلوگیری از لغزندگی مانند شیارزنی در بزرگراه‌های صفه، شهید دستجردی و اقارب پرست، نصب نیوجرسی در بزرگراه‌های اقارب پرست و کشوری و تعریض پل شهید ستاری در بزرگراه صفه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حوادث ناشی از فعال شدن سامانه بارشی در اصفهان پیش بینی های لازم از جمله آماده باش نیروهای پلیس راهور و شهرداری و تامین جرثقیل صورت گرفته است، تاکید کرد: بارندگیها منجر به لفزندگی جاده ها می شود و از شهروندان می خواهیم که نهایت دقت را در رانندگی داشته باشند.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه بارش های چهارشنبه صبح به واژگونی و قیچی کردن چند دستگاه خودروی سنگین و چند مورد تصادف زنجیره ای در بزرگراه‌های اصفهان منجر شد، تاکید کرد: این حادثه ها در بزرگراه های صفه، شهید اقارب پرست و شهید دستجردی اتفاق افتاد و خسارت‌های مالی بهمراه داشت.

سرهنگ علی مولوی با بیان اینکه واژگونی و قیچی کردن یک دستگاه تریلی در بزرگراه صفه منجر به تخلیه گازوییل در جاده شد، افزود: با توجه به پیش بینی هایی که از قبل شده بود، اقدامات به موقع برای ایمن سازی جاده انجام شد.

وی ۹۰ درصد از عوامل تصادف ها را انسانی دانست و توضیح داد: رانندگان باید قبل از حرکت از ایمن بودن خودرو مطمئن شوند و در جاده های لغزنده با سرعت مطمئن و فاصله طولی مناسب با خودروی جلو رانندگی و از ترمز کردن ناگهانی پرهیز کنند.

مولوی تصریح کرد: لازم است جنس آسفالت جاده ها نیز مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و از جنس های مرغوب و متناسب با شرایط در آن استفاده شود.

به گفته شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مقرر است معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان برای جایگزینی آسفالت در بزرگراههای اصفهان تدبیری بیندیشند.

هواشناسی اصفهان اعلام کرد که پس از خروج سامانه بارشی از استان، اواخر وقت روز جمعه و صبح شنبه مه آلودگی در بیشتر مناطق بویژه جاده‌های اصلی جنوب پیش بینی می شود بنابراین به رانندگان توصیه می شود تا احتیاط لازم را برای جلوگیری از هر گونه حادثه داشته باشند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.