محسن حاج عابدی افزود: این طرح قابلیت اجرا به صورت شهرستانی و هم استانی دارد تا در این بستر همه تولیدات روستاییان به صورت مستقیم و با قیمت مناسب به مصرف کنندگان برسد.
وی بیان کرد: اجرای چنین برنامه، واسطه ها را در این بخش مهم اقتصادی حذف کرده و قیمت اجناس مناسبت تر برای مشتریان و با سود بیشتر برای تولیدکننده روستایی عرضه میشود.
وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه اقتصادی و حمایت از تولید محلی، به همکاری شرکتهای تعاونی و اتحادیه های تحت نظر این سازمان نیاز است، تصریح کرد: این تشکل های مردم نهاد در مناطق مختلف قادر به ایجاد چنین ظرفیت خواهند بود و در استان هر اتحادیه مکانی برای عرضه محصولات خواهد داشت.
مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان با اشاره به ضروت توجه به رویه فعالیت گروهی و تعاونی در بین مردم روستایی و تولیدکنندگان خرد و کلان، گفت: راه اندازی شرکت های تعاونی به هم افزایی در تولید و ایجاد زنجیره برای رفع مشکلات تولید لازم است.
وی اضافه کرد: راه اندازی شرکتهای تعاونی دام سبک برای عرضه تولیدات این قشر مثل شیر، گوشت قرمز و محصولات لبنی در روستاهای مناطق مختلف لازم است که این کار منافع اقتصادی خوبی را با افزایش حجم عرضه محصولات تامین میکند.
استان اصفهان دارای ۴۶۰ تشکل و اتحادیه روستایی و کشاورزی است که ۳۵۰ هزار عضو از خدمات آن استفاده می کنند و سهم بالایی را در بین دیگر استان های کشور در این حوزه دارد.
حوزه کشاورزی اصفهان ظرف هفت سال گذشته موید کامیابی سیاستهای مولد محور این خطه بوده، بگونهای که در مدت مزبور، درآمدزایی ۹۶۰ میلیون دلاری صدور محصولات کشاورزی آن سبب رشد پنج برابری صادراتش به خارج و بالمال ارتقا ظرفیت اقتصاد ملی شده است.
بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، صادرات محصولات کشاورزی کشور در چهار ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر ارزش و وزن به ترتیب ۱۶ و ۲۵ درصد و صادرات محصولات صنایع غذایی نیز در همین دوره از نظر وزن ۱۱ درصد رشد نشان میدهد.
در سه سال گذشته ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال در روستاهای استان اصفهان اختصاص یافته است.
انتهای پیام/