stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 205475
  • 23 آذر 1399 - 9:10
1
محمدی:

مسیرهای ورودی تفرجگاه صفه مسدود است/ جریمه متخلفین توسط خودروهای مکانیزه پلیس راهور

مسیرهای ورودی تفرجگاه صفه مسدود است/ جریمه متخلفین توسط خودروهای مکانیزه پلیس راهور
قلم/اصفهان_ رییس پلیس راهور اصفهان درباره توقف برخی خودروها در بزرگراه شهدای صفه و در اطراف تفرجگاه کوه صفه بویژه در روزهای تعطیل که باعث ایجاد ترافیک می شود، توضیح داد: هنوز مسیرهای ورودی این تفرجگاه مسدود است و خودروهایی که در بزرگراه صفه و نزدیکی این مسیرها توقف می کنند توسط خودروهای مکانیزه پلیس راهور جریمه می شوند.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: با توجه به مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به مناطق قرمز و زرد، مسائلی برای برخی از افراد که خودروی آنها دارای پلاک یک شهرستان است و خود در محل دیگری سکونت دارند، بوجود آمد اما امکان تغییر کد پلاک آنها با توجه به مدارک احراز سکونت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان تغییر کد پلاک خودرو باید قبل از مراجعه به مراکز تعویض پلاک بصورت اینترنتی اقدام به گرفتن نوبت کنند، اظهار داشت: این افراد هنگام مراجعه باید مدارک معتبر مالکیت یا اجاره نامه، معاینه فنی و خودرو را بهمراه داشته باشند و کار آنها در صورت تکمیل بودن مدارک در یک ساعت انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه ممنوعیت تردد در ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز و نارنجی هنوز پابرجاست، خاطرنشان کرد: در این هفته میزان تردد پس از ساعت ۲۱ کمی افزایش یافت و بنظر می آید برخی از مردم تصور می کنند که این ممنوعیت لغو شده است درحالیکه خودروهای آنها جریمه می شود.

وی با اشاره به اینکه ترافیک کلانشهر اصفهان نیز پس از رفع محدودیت های ۲ هفته ای از شنبه پانزدهم آذر افزایش یافت، اضافه کرد: پس از غروب تا حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه ترافیک سنگینی در خیابان های این کلانشهر وجود دارد.

رییس پلیس راهور اصفهان درباره توقف برخی خودروها در بزرگراه شهدای صفه و در اطراف تفرجگاه کوه صفه بویژه در روزهای تعطیل که باعث ایجاد ترافیک می شود، توضیح داد: هنوز مسیرهای ورودی این تفرجگاه مسدود است و خودروهایی که در بزرگراه صفه و نزدیکی این مسیرها توقف می کنند توسط خودروهای مکانیزه پلیس راهور جریمه می شوند.

فعالیت مراکز تعویض پلاک در مراکز استان‌ها (به جز ۱۰ مرکز استان که هنوز در وضعیت قرمز هستند) از شنبه پانزدهم آذر پس از ۲ هفته تعطیلی از سر گرفته شد.

در زمان حاضر ۲۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان چادگان و خور و بیابانک در وضعیت زرد است.

به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در این استان برای مناطق قرمز و نارنجی برقرار و ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

حجت الله غلامی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، تنها مشاغل گروه یک فعالیت خواهند داشت و سایر گروه ها مجاز به کار نیستند.

وی افزود: در شهرستان‌های نارنجی از جمله کلانشهر اصفهان علاوه بر مشاغل گروه یک، پاساژها، بازارها، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش فرش و پوشاک و مراکز تهیه غذای بیرون‌بر و قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها و آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها فعالیت خواهند داشت و دیگر مشاغل اجازه کار ندارند.

به گفته وی در مناطق زرد به جز مشاغل گروه چهار سایر مشاغل می‌توانند فعالیت کنند.

غلامی درباره حضور کارمندان در محل دستگاه‌های اجرایی و اداره‌ها خاطرنشان کرد: در مناطق قرمز یک سوم، مناطق نارنجی یک دوم و مناطق زرد دو سوم از کارکنان حضور می‌یابند.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال تا یازدهم آذر امسال ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان ها بستری شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از یک میلیون نفر بطور قطعی در کشور به کووید ۱۹ مبتلا شدند و بیش از ۵۰ هزار نفر بر اثر این بیماری از دنیا رفتند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.