stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 210367
  • 01 دی 1399 - 16:25
1
فرماندار شاهین‌شهر و میمه خبر داد؛

ارائه تسهیلات به باشگاه های ورزشی آسیب دیده از کرونا / شهرداری بازار روز و شب ساماندهی کند

ارائه تسهیلات به باشگاه های ورزشی آسیب دیده از کرونا / شهرداری بازار روز و شب ساماندهی کند
قلم/اصفهان_ وی همچنین در پاسخ به درخواست رییس شواری شهر شاهین شهر مبنی بر اجازه فعالیت همه روزه بازار شب شاهین شهر گفت: شهرداری در راستای ساماندهی این بازارها محلی در اختیار این افراد قرار دهد.
قلم | qalamna.ir :

جلسه ستاد مقابله با کرونا ظهر امروز اول دی ماه در سالن اجتماعات فرمانداری شاهین شهر با حضور اسفندیار تاجمیری، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، باقری، بخشدار شهرستان شاهین شهر و میمه همچنین علی فتحی، رییس شورای شهر شاهین شهر و علی پارساف مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه و جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پارسا، مدیرشبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه به ارایه اماری از وضعیت کرونا در دنیا و ایران پرداخت و اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۷۰ نفر که شامل ۲ بستری و ۶۸ نفر سرپایی که به مراکز درمانی مراجعه کردند تست کرونا ۱۷ نفر مثبت بود.

پارسا تصریح کرد: ۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا از مراکز درمانی مرخص شدند.

وی همچنین تعداد کل نمونه برداری و تست های کرونای انجام شده از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۱۵۷۷۵ مورد عنوان و اضافه کرد: از این تعداد ۶۳۴۸ نفر مثبت بود. که ۴۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.

پلمپ ۲۲ صنف متخلف

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: با توجه به فرارسیدن شب یلدا و حضور مردم در مراکز خرید و همچنین اجرای طرح محدودیت هوشمند صنوف در دو روز انتهایی ماه آذر گروه مهندسی بهداشت محیط شهرستان شاهین شهر و میمه با مشارکت بسیج. اماکن نیروی انتظامی و بازرسی اصناف در غالب ۱۵ تیم سه و چهار نفره از سطح شهر شاهین شهر. گز و گرگاب بازدید و ضمن رصد صنوف گروه یک که مجاز به فعالیت پس از ساعت اجرای محدودیت ها بوده با صنوفی که صرفا تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت بودند ولی به طرح محدودیت هوشمند اعتنایی نمیکردند برخورد نمودند.

پارسا افزود: در این دو روز از تعداد ۸۴۶ واحد صنفی و فروشگاه های بزرگ بازدید شد. که با توجه به شرایط محدودیت های هوشمند و الزام به رعایت دستور العمل های بهداشتی تعداد ۲۲ مورد صنوف متخلف که به ضوابط بهداشتی تمکین ننموده بودند پلمپ شدند.

وی همچنین از ارائه بیش از ۲۹۰ اخطار شفاهی و کتبی به صنوف خبرداد و گفت: این واحدها در حضور بازرسان تیم ها توسط متصدیان تعطیل شدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیش از ۳۸۵ کیلو گرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته، فاسد و غیر مجاز نیز کشف و معدوم شد.

پاسا ادامه داد: در این دو شب بارانی که بیش از ۶۰ نفر به عنوان ناظر و بازرس در سطح شهر نظارت داشتند تلاش شد معابر و مراکز پر ترافیک  و اکثر نقاط شهرستان تحت کنترل و نظارت قرار گیرد.

وی از نکات قابل توجه این طرح ضربتی که ویژه کنترل کیفی مواد غذایی از جمله آجیل و خشکبار و انواع شیرینی خصوصا کیک های شب یلدا بود به ارسال تعداد ۱۸ مورد نمونه برداری و جهت آزمایش سلامت به آزمایشگاه مواد غذایی خبر داد.

در ادامه جلسه نیز فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کرد: نقش ویژه جامعه پزشکی و بخش درمان مخصوصا پرستاران دردرمان و مراقبت از همه بیماران و مشخصا بیماران مبتلا به کرونا، از روند کاهشی موارد کرونا مثبت و فوت در شاهین‌شهر و میمه خبر داد.

ارائه تسهیلات ۴ درصد روستایی به روستاییان واجد شرایط

 اسفندیار تاجمیری، تصریح کرد: البته این روند کاهشی نباید منجر به عادی سازی در بستر جامعه شده و رفتار و عملکرد عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی همچنین از ارائه تسهیلات مناسب در راستای بهبود شرایط اقتصادی کسب و کارهای آسیب‌دیده مانند باشگاه‌های ورزشی جوانان خبرداد و افزود: متولیان این باشگاه‌ها با مراجعه به اداره ورزش و جوانان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: تسهیلات ۴ درصد روستایی نیز در روستاها به افراد واجد شرایط برای رونق کسب و کارهای روزانه اختصاص یافت.

تاجمیری در ادامه برلزوم استفاده از اپلیکیشن ماسک در ادارات، نهادهای اجرایی و دولتی و مراکز ارائه خدمات در راستای غربالگری و شناسایی افراد مبتلا نشده تاکید و خاطرنشان‌کرد: در شیوه‌نامه استفاده از اپلیکیشن ماسک نسبت به سیستم حمل و نقل و استفاده از این اپلیکیشن در راستای بهره‌برداری و استفاده افراد مبتلا از خدمات شهری نظیر سرویس حمل و نقل عمومی، اتوبوس و تاکسی ارائه شده ‌است.

وی این را هم اضافه کرد که با بهره‌برداری صحیح از این اپلیکیشن در ادارات سازمان‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی از ارائه خدمات و ورود فرد مبتلا به این مراکز جلوگیری می‌شود.

امکان افزایش تعداد روزهای فعالیت بازارهای روز و شب وجود ندارد

تاجمیری، با ابراز رضایت از کیفیت اجرای طرح غربالگری محله محور قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: با توجه به مناسبات شهری و مهاجرپذیر بودن یا بومی و محلی بودن مناطق باید مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست رییس شواری شهر شاهین شهر مبنی بر اجازه فعالیت همه روزه بازار شب شاهین شهر توضیح داد: شهرداری در راستای ساماندهی این بازارها با توجه به پذیرفته شدن فعالیت این بازارها در میان عموم شهروندان مساعدت کرده و محلی را که شان و منزلت فروشنده و مراجعه کننده و همچنین بهداشت محیط حفظ شود را در اختیار این افراد قرار دهد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه رنگ شهرستان شاهین شهر و میمه را همچنان نارنج اعلام کرد و افزود: برگزاری انجمن‌های آموزشی و پشتیبانی همانند؛ نشست‌های گروهی مشاوره درمانی زیر ۲۰نفر جمعیت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ناهید حاجی رضازاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.