stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 252797
  • 20 اسفند 1399 - 15:05
1
رئیس اداره محیط زیست کاشان:

نیاز کاشان به ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا/ ۸۶ درصد آلودگی هوای کاشان به خاطر تردد تعداد زیاد خودروهای سواری

نیاز کاشان به ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا/ ۸۶ درصد آلودگی هوای کاشان به خاطر تردد تعداد زیاد خودروهای سواری
اصفهان_ رئیس اداره محیط زیست کاشان با اشاره به عوامل افزایش آلاینده‌های زیست محیطی کاشان گفت: حدود ۸۶ درصد آلودگی هوای کاشان به خاطر تردد تعداد زیادی از خودروهای سواری سرگردان در شهر است.
قلم | qalamna.ir :

اللهیار دولتخواه، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آلودگی هوای کاشان طی هفته‌های گذشته گذشته اظهار داشت: این موضوع در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های مهم فعالین محیط زیستی و مردم تبدیل شده است و حتی چند روز هم در کاشان به علت حجم زیاد آلاینده‌ها تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه کاشان دومین شهر بزرگ استان اصفهان است، ابراز داشت: متأسفانه با برآورد کارشناسان آلودگی هوای کاشان بالاتر از مقدار استاندار است و یک شهر آلوده محسوب می‌شود.

عوامل افزایش آلاینده‌های زیست محیطی کاشان

رئیس اداره محیط زیست کاشان با اشاره به عوامل افزایش آلاینده‌های زیست محیطی کاشان تصریح کرد: حدود ۸۶ درصد آلودگی هوای کاشان به خاطر تردد تعداد زیادی از خودروهای سواری سرگردان در شهر است به طوری که تردد این خودروها علاوه بر مشکلات زیست محیطی باعث هدر رفت بنزین به عنوان یک سرمایه ملی شده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تردد با وسایل نقلیه عمومی ۵۰ تا ۶۰ درصد آلودگی هوای کاشان را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۶ درصد عامل آلودگی هوای کاشان که مربوط به خودروهای سواری است، ۷۳ درصد مربوط به خودروهای تک سرنشین است.

دولتخواه با اشاره به اینکه در فصل زمستان به دلایل مختلف هواشناسی و جغرافیایی بیشتر شاهد آلودگی هوا هستیم، بیان داشت: تنها دستگاه سنجش آلاینده‌های هوای کاشان در حال حاضر خراب و از کار افتاده است و این در حالی است که با توجه به بررسی‌های انجام شده کاشان نیاز به ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا دارد.

نیاز کاشان به ۹ دستگاه سنجش آلودگی هوا

رئیس اداره محیط زیست کاشان وجود صنایع به خصوص در محدوده شهری کاشان را یکی دیگر از عوامل آلودگی هوای کاشان دانست و ادامه داد: کارشناسان محیط زیست در بازرسی‌های انجام شده واحدهای تولیدی و صنعتی را با دقت پایش می‌کنند، بر این اساس حدود ۱۳ درصد از آلودگی هوا مربوط به بخش صنعت عنوان شده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.