stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 367390
  • 02 خرداد 1400 - 18:42
1

آلودگی هوا در ده شهر خوزستان/دما در مرکز خوزستان، بالاتر از ۴۸ درجه

آلودگی هوا در ده شهر خوزستان/دما در مرکز خوزستان، بالاتر از ۴۸ درجه
خوزستان - بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای امروز شهر‌های اهواز ۱۷۰، شادگان ۱۷۰، خرمشهر ۱۶۷، آبادان ۱۶۵ و سوسنگرد ۱۵۸ AQI رسید که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است. افزایش رطوبت، رگبار‌های پراکنده، تندباد و احتمال گرد و غبار، در نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از وضعیت جوی استان خوزستان مشاهده می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

در این وضعیت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین این شاخص در شهر‌های دزفول ۱۴۵، شوش ۱۴۱، اندیمشک ۱۳۲، شوشتر ۱۱۷ و بندر امام ۱۰۶  AQI ثبت شد که نشان دهنده آلودگی هوا برای گروه‌های حساس است.  

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دما در برخی شهر‌های استان از جمله اهواز، امیدیه و رامهرمز به ترتیب ۴۸.۴، ۴۷.۷ و ۴۷.۶ درجه سانتی گراد به ثبت رسید اضافه کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی، تا دو روز آینده جریانات جنوبی و مرطوب در ساعاتی از بعد از ظهر‌ها و صبح‌ها، سبب افزایش رطوبت در مناطق ساحلی و بعضا مرکزی خواهند شد.کرمان گرم‌ترین استان کشور!
به گفته محمد سبزه زاری، در این مدت افزایش ابر و احتمال رگبار‌های پراکنده به همراه رعد وبرق در ارتفاعات استان و تندباد‌های لحظه‌ای دربرخی نقاط استان دور ازانتظار نیست.
وی اضافه کرد: همچنین تا اواسط هفته وزش باد‌ها در برخی ساعات، متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال وقوع پدیده غبار محلی در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی وجود خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اظهار داشت: تا اواخر وقت فردا، شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.
خنک‌ترین نقطه استان در شبانه روز گذشته نیز ایذه بود با دمای ۲۵.۱ درجه سانتی گراد.
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیمای خوزستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.