stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 370175
  • 12 خرداد 1400 - 12:27
1

ارائه بیش از ۶۷۰ هزار خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌ها

ارائه بیش از ۶۷۰ هزار خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌ها

تهران – – معاون اجتماعی ناجا با اشاره به ارائه بیش از ۶۷۰ هزار خدمات مشاوره و مددکاری در دوایر اجتماعی کلانتری‌ها و مراکز مشاوره ناجا گفت: ارائه خدمات مشاوره و مددکاری، نشان دهنده افزایش هوش سازمانی و تعالی رفتار پلیس است.

قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه  از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان در نشست تعاملی معاونت اجتماعی ناجا و دانشگاه آزاد استان تهران افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت های علمی کشور را شکوفا کرد ضمن اینکه دانشجویان سرمایه‌های اجتماعی پلیس هستند.

وی ادامه داد: داده های اجتماعی پلیس، منبع گرانبها و ارزشمندی برای تحلیل علمی داده های اجتماعی و حرکت به سوی پیش‌بینی و آینده‌پژوهی است و امروز رویکرد جامعه محوری پلیس نگاه پیش رویدادی است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: ارائه بیش از ۶۷۰ هزار خدمات مشاوره و مددکاری در دوایر اجتماعی کلانتری ها و مراکز مشاوره ناجا  تنها یکی از ابعاد رویکرد اجتماعی پلیس نسبت به شرایط اجتماعی در راستای جامعه محوری پلیس است.

حاجیان با اشاره به ظرفیت های متقابل پلیس و دانشگاه آزاد، تعاملات هدفمند و برنامه دار را تسهیل کننده توسعه احساس امنیت در جامعه عنوان کرد.

وی گفت: در جامعه ما، پلیس مظهر توسعه و گسترش احساس امنیت است و ارائه خدمات مشاوره و مددکاری نیز نشان دهنده افزایش هوش سازمانی و تعالی رفتار پلیس است.

دکتر سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد استان تهران نیز در این نشست گفت: اکنون دانشگاه آزاد به تولید علمی رسیده است و نگاه هدفمند و کاربردی به پایان نامه های دانشجویی به عنوان یکی از مسیرهای روشن در این زمینه هدف گذاری شده است؛ امروز و در راستای حرکت به سوی رشد علمی کشور، رویکرد دانشگاه آزاد حل مسئله محوری است.

وی ادامه داد: امروز محبوبیت و رضایتمندی پلیس در بین نهادهای خدمت رسان، جایگاه ویژه ای دارد و مردم، پلیس را امین خود می دانند و حضور پلیس در جامعه امید بخش و آرامش بخش است.

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران ضمن تقدیر از تلاش های معاونت اجتماعی ناجا خصوصا در حوزه مشاوره و مددکاری تصریح کرد: تماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ یعنی اعتماد و شاخصه محبوبیت آن در جامعه است.

آقامیری در ادامه با اشاره به ظرفیت های موجود، آمادگی دانشگاه آزاد را برای توسعه همکاری های دوجانبه نیز اعلام کرد.

سرهنگ دکترسید مجید موسوی راد مدیر کل مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا هم در این نشست گزارش مشروحی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه از جمله ارائه خدمات مشاوره ای در ۱۱۰۰ دایره اجتماعی کلانتری و ۵۰ مرکز مشاوره تخصصی، برگزاری جلسات بهداشت و روان، جلسات مشاوره گروهی، کارگاه های آموزشی، نشست های علمی-تخصصی، تولید و انتشار کتب تخصصی حوزه مشاوره و مددکاری ارائه کرد.

وی با اشاره به نگاه علمی تخصصی ناجا در رابطه با ارائه خدمات مشاوره و مددکاری در پلیس گفت: توسعه و گسترش این خدمات به عنوان یک الزام اساسی در برنامه های کلان پلیس مورد نظر است.

دکتر حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال هم با حضور در این نشست با تاکید بر اینکه تعامل پلیس و دانشگاه بسترساز رشد و تعالی فرد، خانواده و جامعه خواهد شد، گفت: ظرفیت های علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد به عنوان ذخایر شناختی و علمی تولیدی کشور، نیازمند توجه ویژه در راستای شکوفاسازی استعدادهای بیشتر و بهتر کشور است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 در این نشست بر تداوم و تعمیق ارتباط پلیس و دانشگاه به عنوان یکی از اساسی ترین بنیان های توسعه امنیت روانی-اجتماعی در ابعاد همه جانبه تاکید و در ارتباط با تبیین نقش ها، اهداف و سیاست های توسعه ای و تعاملی معاونت اجتماعی ناجا و دانشگاه آزاد استان تهران، بحث و تبادل نظر شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.