stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 370371
  • 12 خرداد 1400 - 16:27
0

سفر به خراسان‌ رضوی با استقرار پلیس راه در ورودیهای استان ممنوع شد

سفر به خراسان‌ رضوی با استقرار پلیس راه در ورودیهای استان ممنوع شد

مشهد- - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: ماموران پلیسهای راه و راهور از ظهر امروز ۱۲ خرداد ماه برای اجرای “طرح منع سفر به این استان و مشهد” در محل ورودی جاده‌ها به خراسان رضوی مستقر شدند.

قلم | qalamna.ir :

سرهنگ حسین میش‌مست ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار افزود: بر اساس مصوبه ابلاغی ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا “طرح منع سفر” در آستانه تعطیلات نیمه خرداد ماه جاری از ساعت ۱۲ امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ادامه خواهد داشت. 

وی به استقرار ماموران پلیس راه به همین منظور در شش نقطه جاده‌ای ورود به کلانشهر مشهد اشاره و این نقاط را شامل انتهای مسیر جاده‌های فریمان، نیشابور، چناران، سرخس، آزادراه شهید شوشتری و کلات به سمت مشهد اعلام کرد.

رییس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: ماموران پلیس مستقر در این نقاط از ورود همه خودروهای غیربومی به محدوده کلانشهر مشهد جلوگیری می‌کنند. 

وی گفت: وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در همه شهرهای استان خراسان رضوی “زرد یا نارنجی” است بنابراین علاوه بر ممنوعیت ورود خودروها به محدوده استان، سفرهای درون استانی نیز در خراسان رضوی ممنوع است. 

سرهنگ میش‌مست افزود: جریمه تخلف رانندگان برای ورود به شهرهای قرمز کرونایی ۱۰ میلیون ریال و جریمه ورود به شهرهای زرد و نارنجی مبلغ پنج میلیون ریال است. 

“ستاد ملی مقابله با کرونا” رفت و آمد بین استانی خودروها را ظرف شش روزه ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه جاری در کل کشور ممنوع اعلام کرد. 

همزمان با این محدودیت، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرچه آمار مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در قالب چهارمین موج طغیان ویروس کرونا در خراسان رضوی به نصف آمار مرگ و میر در پیک این دوره کاهش یافته اما همچنان روزانه ۱۵ شهروند خراسانی به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

هم‌اینک ۲۴۵ شهروند کرونایی بدحال در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری و نحت درمان هستند. 
میزان کنونی رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی ۷۰ درصد و در کلانشهر مشهد ۶۰ درصد اعلام شده که در حد مطلوب نیست و می‌بایست برای جلوگیری از طغیان مجدد ویروس همه‌گیر، افزایش یابد. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۲۹۳ هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۸۰ هزار و ۳۲۷ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین دو میلیون ۴۷۷ هزار و ۵۹۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۲۱ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. هیچ شهری در سطح کشور وضعیت آبی ندارد.

همچنین تاکنون سه میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۸ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۵۲۶ هزار و ۳۲۶ شهروند دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به چهار میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹۴ دوز رسیده است.

“پاندمی کرونا” در سطح جهان ۱۷۱ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۴۹۷ نفر را بیمار کرده و جان سه میلیون و ۵۶۶ هزار و ۴۳۰ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۵۳ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۳۶۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۴ میلیون ۱۱۳ هزار ۱۴۶ بیمار کووید  ۶۰۹ هزار و ۷۶۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه سیزدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد. 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.