stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 372316
  • 19 خرداد 1400 - 10:37
0
فرمانده انتظامی استان اصفهان؛

ثبت ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی/ تجمعات قانونمند منعی ندارد

ثبت ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی/ تجمعات قانونمند منعی ندارد
اصفهان_ فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمادگی صد در صد نیروی انتظامی برای تامین امنیت انتخابات گفت: تاکنون ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی ثبت شده است.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ محمدرضا میرحیدری در نشست خبری صبح چهارشنبه با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه خطیر امنیت انتخابات را بر عهده دارد، اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در جامعه جهانی در پایان سال گذشته شکل گرفت، انتخابات ایالات متحده آمریکا و همچنین شکست عظیمی که نیروهای جهادی بر پیکره صهیونیست‌ها وارد کردند و تحریم‌های ظالمانه، شرایط امسال متفاوت است و ما فارغ از مشکلات حاکم بر کشور باید در سال ۱۴۰۰ با یک حرکت جهادی و با عنایت به شعار سال (پشتیبانی و مانع زدایی در حوزه اقتصادی) با حضور ملت انتخاباتی باشکوه را رقم زده و در نیمه دوم سال بهبود شرایط را شاهد باشیم.

وضعیت امنیتی استان آرام و به نسبت مطلوب است

وی با اشاره به اینکه با همدلی دستگاه‌های امنیتی و درایت مردم اصفهان، وضعیت امنیتی استان آرام و به نسبت مطلوب است، افزود: با توجه به اقدامات نیروهای تخصصی پلیس برای فراهم شدن بستر این برنامه خطیر ایجاد شده یک وضعیت مطلوبی را در کنترل جرایم و مجرمان سابقه دار و همچنین فراهم شدن بستر مناسب برای فعال شدن ستادها و رقابت نامزدها در سطح استان شاهد هستیم و تاکنون بجز موارد جزئی در یکی دو شهرستان که پلیس به موقع ورود کرد، مورد خاصی نداشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات و تأمین امنیت ۳۳۴۱ صندوق پیش بینی شده و با توجه به تقسیم کار و هماهنگی با نیروهای امنیتی سپاه و بسیج برای تأمین امنیت انتخابات، آمادگی صد در صدی نیروی انتظامی استان فراهم شده است.

سرهنگ میرحیدری با بیان اینکه تاکنون ۴۶۶ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی ثبت شده است، ادامه داد: تاکنون موارد خاصی در حوزه تبلیغات انتخابات نداشتیم و البته فارغ از هرگونه نگاه سیاسی نامزدهای انتخاباتی برای ما یکسان هستند و زمینه را برای رقابت‌های سالم و برابر چارچوب فراهم خواهیم کرد.

تشکیل پرونده برای یکی از داوطلبان شورای شهر اصفهان

وی افزود: متأسفانه برخی این چارچوب‌ها را رعایت نمی‌کنند برای مثال در هفته اخیر ستاد یکی از نامزدهای انتخابات با آلودگی صوتی که ایجاد کرده بود باعث آزار اطرافیان شد و یا درباره یکی از داوطلبان شورای شهر اصفهان اکاذیبی در فضای مجازی نشر یافته بود که تشکیل پرونده شد و در حال بررسی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تجمعات فرهنگیان، بازنشستگان و یا کشاورزان و خواست‌های همه این اقشار برای پلیس قابل احترام است و تجمع قانونمند آنها فرصتی است که دادشان را به گوش مسئولان برسانند؛ مسئولیت ما تأمین امنیت آنها است اگر این‌ها وارد اقدامات خارج از ضوابط مانند مسدود کردن مسیر مردم، تعرض به اموال عمومی شوند پلیس ورود می‌کند.

سرهنگ میرحیدری ابراز داشت: دشمنان نظام از آب گل آلود ماهی می‌گیرند، برای مثال در تجمعات اخیر بازنشستگان دولت پیگیر خواسته‌های آنها شد اما پس از افزایش حقوق، شاهد تعدادی اجتماع غیرقانونی بودیم که در این ارتباط شماری دستگیر شدند که نه بازنشسته و نه اصفهانی بودند. این افراد قانون شکنی دنبال فیلم گرفتن و انعکاس در شبکه‌های معاند هستند.

برقراری ۵۸۶ هزار تماس با مرکز ۱۱۰

وی همچنین با بیان اینکه ۷۱۵ هزار و ۲۸۶ تماس مردمی از طریق سامانه ۱۱۰ در دو ماهه گذشته ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد تماس حدود ۵۸۶ هزار و ۹۷۳ مورد عملیاتی شده است؛ در این ارتباط ۱۵ درصد تماس‌ها مربوط به تصادفات ۱۰، درصد سرقت‌ها، ۱۱ درصد مزاحمت، سه درصد مواد مخدر، یک درصد سایبری، یک درصد اقتصادی، ۲۳ درصد نزاع و درگیری و شش درصد سایر موضوعات بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش آمار نزاع و درگیری در خور فرهنگ غنی اصفهان که پایتخت تمدن ایران اسلامی شناخته می‌شود، نیست. اظهار داشت: در دو ماهه گذشته نزاع و درگیری ۳۱ درصد در استان رشد داشته که در مواردی گاهی منتج به قتل شده است؛ این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است.

سرهنگ میرحیدری پلیس با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش در دو ماهه گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است، افزود: دستگیری اراذل و اوباش ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است و پلیس اراده قوی برای برخورد با این قشر دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.