stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 377793
  • 10 تیر 1400 - 9:18
2
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد؛

شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان

شناسایی سه مورد ابتلا به کرونای هندی در کاشان
اصفهان ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با بهره برداری از آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان پذیر است که سه مورد ابتلا به کرونای هندی تایید شد.
قلم | qalamna.ir :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با بهره برداری از آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV2 در کاشان امکان پذیر است که سه مورد ابتلا به کرونای هندی تایید شد.

مهدی دلاوری اظهار کرد: این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت‌های مختلف کرونا کرده است.

وی افزود: با استفاده از توان این آزمایشگاه تعدادی سویه مشکوک به هندی تشخیص داده شده و بر اساس نامه  دریافتی از مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت سه نمونه ابتلا به کرونای هندی تایید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تشخیص قطعی این سه بیمار، بیانگر چرخش ویروس در منطقه بوده و با توجه به اینکه قدرت سویه هندی در انتقال به سایر افراد بیشتر از سویه انگلیسی است احتمال وجود بیشتری از این سویه در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل  بسیار زیاد است.

دلاوری گفت: نگاه کلی به وضعیت کرونا در منطقه  نشان می دهد متاسفانه آمار موارد سرپایی و بستری چند روز اخیر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل روند افزایشی دارد و با توجه به شرایط موجود، احتمال موج پنجم کرونا بیش از پیش افزایش یافته است.

وی افزود: از همشهریان تقاضا داریم شیوه نامه های بهداشتی به ویژه زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر قرار داده و در انجام این ضوابط اهتمام داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: واکسیناسیون به معنی ایجاد ایمنی کامل نیست و احتمال مبتلا شدن افراد واکسینه شده نیز وجود دارد، پس افرادی که واکسن را دریافت کرده اند حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.