stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 379750
  • 18 تیر 1400 - 17:56
4

حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در اصفهان توزیع شد

حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در اصفهان توزیع شد
اصفهان_ سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از توزیع سیار حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی در پی قطع و کاهش فشار آب، در مناطق مختلف کلانشهر اصفهان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مهرداد خرسندی، افزود: بدنبال افزایش دما و اوج مصرف، ظرف روزهای اخیر، آب آشامیدنی در برخی از نقاط شهر اصفهان با کاهش شدید فشار و در نهایت قطعی مواجه شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس، عملیات آبرسانی با ۲۴ دستگاه تانکر سیار حامل حدود ۳۰۰ هزار لیتر آب در مناطق مختلف اصفهان در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای اصفهان افزود: در ۲ روز گذشته به مناطقی از جمله خیابان کاوه، آل خجند، دشتستان، پروین، رباط، کاخ و آتشگاه توسط تانکر آبرسانی شد.

وی همچنین به آبرسانی به بیمارستان های امین و امید به مدت ۲ بار در روز اشاره کرد و گفت: افزایش شدت گرمای هوا و کاهش شدید آب، بسیاری از مناطق را با مشکل مواجه کرده است که بیمارستان ها در اولویت ما قرار دارند.

خرسندی با اشاره به وسعت شهر و محدود بودن امکانات شرکت آبفا از شهروندان خواست تا حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و میزان مصرف خود را در شبانه روز به ۱۵ لیتر کاهش دهند تا با کمترین تنش بتوان تابستان سخت و گرم امسال را پشت سر گذاشت.

وی یادآور شد: در شرایط قطعی آب، شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند تا در سریعترین زمان نسبت به تامین آب برای آنها با تانکرهای آبرسان اقدام شود.

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان، چندی پیش، یکی از دلایل مهم وضعیت نامناسب تامین آب، افت فشار و قطع آن در برخی از شهرستان‌های استان را در مدار قرار نگرفتن سامانه دوم طرح آبرسانی اصفهان اعلام کرد و گفت: این سامانه باید در سال ۸۷ در مدار قرار می گرفت که هم اکنون با تزریق اعتبارات، شرکت آب منطقه‌ای پیگیر اجرای آن شده است.

هاشم امینی در گفت و گو با افزود: این استان با آغاز فصل گرم سال و افزایش مصرف با کمبود ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه آب آشامیدنی مواجه است. 
وی خاطرنشان کرد: اکنون تصفیه‌خانه باباشیخعلی ظرفیت تصفیه ۱۱.۳ مترمکعب آب در ثانیه را دارد که با احتساب چاه‌ها و دیگر منابع، در مجموع ظرفیت تامین آب استان ۱۳ هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه است در حالی که نیاز آبی استان به ۱۷ هزار و ۵۰ لیتر در ثانیه می رسد.
مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان با اشاره به کاهش بارش ها در سال آبی جاری به زیر ۹۰۰ میلی‌متر اضافه کرد: امسال بیشتر نیروگاه‌های برقابی دچار مشکل شده اند چون خشکسالی جاری در ۵۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و سد زاینده‌رود نیز از این امر مستثنا نیست.
زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.

این رودخانه که نقشی مؤثری در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی دارد، به ‌علت برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه های دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه فصلی تبدیل و در پایین دست از جمله استان اصفهان بخصوص در ایام گرم سال با خشکی مواجه شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.