stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 388172
  • 01 شهریور 1400 - 19:16
2

از دستگیری کلاهبردار میلیاردی تا تعقیب و گریز سارق سابقه‌دار پایتخت

از دستگیری کلاهبردار میلیاردی تا تعقیب و گریز سارق سابقه‌دار پایتخت
قلم | qalamna.ir :

از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستای ری اظهار داشت: در پی دریافت شکایات مردمی در خصوص خرده‌فروشی یک موتورسوار در محدوده کلانتری “امین آباد”، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و ماموران دریافتند متهم با تهیه پک‌های بسته‌بندی شده و پرسه‌زنی در مناطق مختلف به ویژه در حاشیه محل‌های مسکونی به طور گسترده به توزیع مواد مخدر می‌پردازد.

سرهنگ “دوستعلی جلیلیان” ادامه داد: با افزایش گشت زنی‌های هدفمند، عصر روز گذشته متهم در پشت پمپ بنزین جاده نظامی مشاهده و در یک عملیات پلیسی موتورسیکلت وی متوقف شد. همچنین در بررسی از کوله پشتی او، ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم هروئین کشف شد.

این مقام انتظامی به انتقال متهم و انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های آزمایشگاهی محموله کشف شده اشاره کرد و گفت: کشف جزئیات پرونده در راستای  نحوه تهیه مواد مخدر توسط متهم  و همدستان احتمالی وی ادامه دارد.

از دستگیری کلاهبردار میلیاردی تا تعقیب و گریز سارق سابقه‌دار پایتخت

کلاهبرداری یک میلیارد تومانی با دریافت بیعانه

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: شهروندی با مراجعه به این پایگاه اظهار داشت، قصد خرید خودرو از طریق آگهی‌های مندرج در فضای مجازی داشتم که به نظرم قیمت یک دستگاه خودروی پراید مناسب بود و پس از تماس با فروشنده، مبلغ ۱۰ میلون تومان بابت بیعانه پرداخت کردم و قرار شد برای کارشناسی فنی خودرو را به تعمیرگاه ببریم. در بین راه متهم بنده را به بهانه خرید غذا از خودرو پیاده کرد، از محل گریخت و دیگر تلفن من را جواب نداد.

سرهنگ کارآگاه “سعید مجیدی” با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی متهم شناسایی و مشخص شد وی به دفعات مختلف به همین شیوه از شهروندان کلاهبرداری کرده است، خاطرنشان کرد: ماموران متهم را در مخفیگاهش در محدوده بزرگراه رسالت دستگیر و به پایگاه چهارم این پلیس انتقال دادند.

وی افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۵ فقره کلاهبرداری با همین شیوه اعتراف و اذعان کرد با درج آگهی فروش خودرو کمتر از قیمت واقعی، مال‌باختگان را به واریز مبلغی به عنوان بیعانه ترغیب می‌کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، افزود: کشف جزئیات پرونده و سایر جرائم احتمالی ادامه دارد.

بازداشت سارق خودرو با عملیات تعقیب و گریز

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بیست و پنجم مرداد ماه، کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی فاتب حین گشت‌زنی در محدوده خزانه به یک دستگاه خودرو پراید دارای راننده مظنون شده و با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی دریافتتد دارای سابقه سرقت به تاریخ بیست و چهارم مرداد ماه از کلانتری ۱۳۰ “نازی آباد” است.

سرهنگ کارآگاه “کرم یوسفوند” ادامه داد: کارآگاهان با نزدیک شدن به خودروی مسروقه به راننده دستور توقف دادند که بلافاصله او پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره آمیز وارد خیابان‌های فرعی شده و با حرکات مخاطره آمیز باعث رعب و وحشت شهروندان و خودروهای عبوری شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه کارآگاهان با هماهنگی مرکز پیام و استفاده از علائم هشدار دهنده نظیرآژیر، چراغ گردان و بلندگو مجدداً به سارق دستور توقف و ایست دادند که توجهی نکرده و پس از گذشتن از چندین خیابان فرعس خودرو را متوقف و راننده به صورت پیاده متواری شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: افسر اکیپ به منظور هشدار و با رعایت قانون به کارگیری سلاح و حقوق شهروندی اقدام به شلیک تیرهوایی در فواصل زمانط و مکانط معین کرد که پس از طی کردن مسافتی اعضاط اکیپ، متهم را به اسم “شهروز” دستگیر می‌کنند.

وی گفت: در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد متهم دارای سوابق توزیع مواد مخدر از محدوده کلانتری ۱۶۰ “خزانه” نیز هست؛ و نهایتاً خودرو به پارکینگ منتقل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره دوم پلیس آگاهی شد.

از دستگیری کلاهبردار میلیاردی تا تعقیب و گریز سارق سابقه‌دار پایتخت

کشف کالای یک میلیارد تومانی قاچاق در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: کارآگاهان این پلیس هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان “خزانه بخارایی” به دپوی مقادیر فراوانی کیسه در مقابل یک باربری مشکوک و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد کیسه‌ها حاوی پوشاک زنانه از قبیل شال و بافت زمستانه است.

سرهنگ “علی ولی‌پور گودرزی” با اشاره به اینکه مسئول باربری  اظهار کرد مالک کالا نبوده و صرفاً به ازای دریافت مبلغی آن‌ها را از شهر “اصفهان” بارگیری و مقرر بوده به مالک آن تحویل دهد،   افزود: در تحقیقات بیشتر مالک کالاها شناسایی و مشخص شد که کالاها قاچاق بوده و فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی است.

وی ادامه داد: در این ماموریت ۹ هزار و ۷۴۲ عدد پوشاک زنانه قاچاق فاقد برنامه نامه و مجوزهای قانونی توقیف و در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را یک میلیارد تومان محاسبه کرده‌اند.

دستگیری سارقان ۲ میلیارد تومانی وانت مزدا و مینی بوس‌های جنوب تهران

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار داشت: در پی شناسایی سارقان یک دستگاه خودروی وانت مزدا که در محدوده بلوار الغدیر سرقت شده و خودروی مسروقه در محدوده “اسلامشهر” کشف شده بود، مشخص شد که متهمان سابقه‌دار بوده و پیش‌تر با همین عناوین مجرمانه دستگیر شده‌اند.

سرهنگ “کیومرث حسنوند” افزود: مخفیگاه سارقان که بیشتر وانت مزدا و مینی بوس سرقت می‌کردند، در محدوده ۱۷ شهریور دستگیر و به کلانتری “یافت آباد” منتقل شدند.

وی توضیح داد: در بازرسی بدنی از متهمان، مدارک ۲ دستگاه خودروی وانت مزدا و مینی بوس کشف و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که خودروها سرقتی بوده و از محله های “مهرآباد” و “چهار دانگه” سرقت شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به سرقت خودروها و مخفی کردن آن‌ها در شهرک سروستان و بزرگراه آزادگان اعتراف کردند، ادامه داد: با کشف خودروهای سرقتی متهمان به ۱۲ فقره سرقت مشابه دیگر  نیز اعتراف کردند.

به گفته حسنوند، خسارت وارده به مال باختگان بیش از ۲ میلیارد تومان بوده و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرائم احتمالی ادامه دارد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.