stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 390330
  • 13 شهریور 1400 - 13:56
1

مقتدایی: مشکلات زاینده‌رود بامعیشت مردم و منابع اقتصادی کشور گره خورده است

مقتدایی: مشکلات زاینده‌رود بامعیشت مردم و منابع اقتصادی کشور گره خورده است
اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حل مشکل زاینده‌رود باید از اولویت‌های مورد رسیدگی رئیس جمهور باشد زیرا با معیشت مردم و تقویت منابع مالی کل کشور از نظر صنعت و کشاورزی مرتبط است.
قلم | qalamna.ir :

عباس مقتدایی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به محور فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده اظهار داشت: طی جلسات با اصناف موارد مطرح شده را به صورت موردی حل می‌کنیم و ماحصل جلسات را دستمایه برخورد و یا تذکر در صحن علنی مجلس قرار می‌دهیم.

وی افزود: رسانه‌های اصفهان علی رغم تلاش‌های بسیار گویی ضعیف و لاغر شده‌اند و باید با حمایت‌های همه جانبه و معنوی به سرعت جبران و این روند اصلاح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها نقش پیوند دهنده افکار عمومی با متولیان و تصمیم گیران دارند و این نقش باید دائماً مورد توجه ویژه قرار گیرد و اگر لازم است به سامانه‌ها و داده‌ها دسترسی داده شوند.

افق آینده اصحاب رسانه روشن نیست

وی با بیان اینکه افق آینده اصحاب رسانه در حال حاضر مطلوب نیست، گفت: باید یک افق روشن‌تری از حمایت اصحاب رسانه در ابعاد مختلف ایجاد کنیم زیرا حمایت از آنها در واقع حمایت از جامعه سالم و سلامت است و رسانه‌های قوی یک ضرورت محلی و ملی هستند.

مقتدایی خاطر نشان کرد: اداره کل ارشاد باید در سطح استانی مشکلات خبرنگاران و عکاسان را دنبال کند و به عبارتی هرکسی که در عرصه جنگ نرم پا به میدان گذاشته حمایت شود؛ از این رو معاون وزیر فرهنگ و ارشاد باید از جنس خبر و رسانه باشد و توانمندی حل مشکلات آنها را داشته باشد.

وی ادامه داد: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد می‌تواند قامت فساد ستیزی را مهم‌تر و برجسته‌تر کند و در صورت بی‌دقتی و ادامه روند گذشته، ضعف در دولت سیزدهم هم ادامه دار می‌شود.

اولویت دیپلماسی اقتصادی در برنامه وزرا

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز باید رسالت خود را در خصوص رسانه‌ها و خبرنگاران با سرعت بیشتری انجام دهد، گفت: با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مکاتباتی را در این راستا انجام دادم تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص دیپلماسی اقتصادی و روابط با کشورهای همسایه گفت: کمیته‌ای در این راستا برای اولین بار در مجلس تشکیل شده و مسئولیت آن به عهده بنده قرار داده شده و در مذاکره با وزرای مرتبط مانند وزیر امور خارجه، صمت، جهاد و برخی دیگر از وزرا درخواست داشتیم که دیپلماسی اقتصادی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه اصفهان قطب تولیدات کشاورزی و دامداری و در گردشگری ممتاز است، تصریح کرد: این یک فرصت است که با فعال شدن دیپلماسی اقتصادی حمایت‌های لازم برای استان اصفهان در نظر گرفته می‌شود.

خروج یا اخراج آمریکایی از منطقه

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از منطقه ما فرار کردند و بحث خارج شدن آنها نبود بلکه اخراج آنها از منطقه اتفاق افتاد و آنها در سال‌های قبل در عراق و سوریه مجبور شدند که صحنه را ترک کنند و در دوره جدید هم در افغانستان این اتفاق افتاد و در نتیجه مقاومت ملت افغانستان این رویداد رخ داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه کرد که مردم افغانستان یک فرصتی در پیش رو دارند که بتوانند سرنوشت خود را به دست خود رقم بزنند. از سویی دیگر جمهوری اسلامی ایران با مجموعه‌های مختلف افغانستان مذاکراتی داشته اما در امور داخلی آنها دخالت نمی‌کند.

موضع ایران در قبال افغانستان

وی با بیان اینکه پیگیری و بررسی شرایط امنیت منطقه برای کشور ما مهم است، افزود: بنابراین جمهوری اسلامی به دنبال تضعیف افراد در داخل افغانستان نیست چراکه بخشی از علت فرار آمریکایی‌ها از منطقه حاصل تلاش خود افغانستانی‌ها بوده است.

مقتدای تصریح کرد: ما به دنبال تضعیف افراد داخل افغانستان نیستیم اما به دنبال همگرایی افراد داخل افغانستان برای قوی شدن و حضور همه افغانستانی‌ها در ساختار سیاسی و قدرت هستیم و به صراحت گفته شده است.

اقدام فوری رئیس جمهور در حل مشکل آب زاینده‌رود

وی در خصوص آب زاینده‌رود گفت: اگر رئیس جمهور به این موضع ورود نکند حجم مطالبات و گلایه‌های مردم و مشکلات آنها در حدی است که به زودی بحران‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از نادیده گرفتن آب زاینده‌رود پدید خواهد آمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات شایسته رئیس جمهور مبنی بر بازدیدهای سرزده گفت: حتماً زاینده‌رود از چنان اهمیتی برخوردار است که کابینه و رئیس جمهور نسبت به آن حساسیت داشته باشند و امروز نامه‌ای را برای رئیس جمهور تنظیم می‌کنیم که در حد نیاز زاینده‌رود رسیدگی و پاسخ شایسته و بهنگام در این راستا بدهد.

مقتدایی معتقد است که اگر دولت جدید اهتمام لازم را برای حل مشکلات مردم داشته باشد، حل مشکل زاینده‌رود از اولویت‌های مورد رسیدگی است زیرا با معیشت مردم و تقویت منابع مالی کل کشور از نظر صنعت و کشاورزی مرتبط است و عدم رسیدگی به زاینده رود بر سایر استان‌ها اثرگذار است.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان گفت: برای رسیدگی بهتر و شایسته به اصفهان نیاز است که همکاری و ارتباط مؤثر اصحاب رسانه با مجمع حفظ شود و امیدوارم استانداری اصفهان توسط کسانی بر عهده گرفته شود که در قد و قواره حل مشکلات اصفهان باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.