stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 395756
  • 10 مهر 1400 - 17:21
2

قاضی عسگر: کاهش ۵.۲ درصدی نرخ بیکاری در اصفهان

قاضی عسگر: کاهش ۵.۲ درصدی نرخ بیکاری در اصفهان
اصفهان - معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: میزان بیکاری در اصفهان طی چهار سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش داشته است.
قلم | qalamna.ir :

سید حسن قاضی عسگر بعدازظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به اقتصاد به عنوان عامل مهم برای اقتدار کشور معرفی کردند، اظهار داشت: از این رو باید توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی را همزمان دنبال کنیم.

فعالیت ۹۳۰۰ بنگاه اقتصادی در اصفهان

وی با بیان اینکه در استان اصفهان پتانسیل‌های قوی کارآفرینی وجود دارد، ابراز داشت: در این استان ۹ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی در استان اصفهان وجود دارد، گفت: ۵۵ درصد از مصنوعات طلا، ۴۵ درصد از صنایع سنگ ساختمانی و ۴۵ درصد از فولاد کشور در اصفهان تولید می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان همچنین به وجود ۱۰ درصد نیروی کار کشور در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: از این رو این استان از اهمیت قابل توجهی در حوزه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی صورت گرفته در وزارت کشور استانداری اصفهان از دو هزار امتیاز در نظر گرفته شده، یک هزار و ۷۶۰ امتیاز دریافت کرده است، اضافه کرد: در این زمینه معاونت هماهنگی امور اقتصادی نقش بسزایی داشته است.

قاضی عسگر با اشاره به راه‌اندازی ستاد تحقق شعار سال در استانداری اصفهان تصریح کرد: در این زمینه نگاه بخشی برای فعالیت صنایع همواره چالش جدی بود که با راه اندازی این ستاد بخشی از ناهماهنگی‌ها از بین رفت.

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری گردشگری در استانداری اصفهان راه‌اندازی شد، گفت: این ستاد دستاوردهای خوبی را داشت و دستگاه قضائی نیز در این زمینه همراهی خوبی داشته است.

۶ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در اصفهان هزینه شد

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه دولت ۶۰ هزار میلیارد تومان در کشور و حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، افزود: مدیریت روند توزیع آرد در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی گفت: در این هیئت به مشکلات واحد اقتصادی و بانک که مشکلات آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حل نشود، رسیدگی خواهد شد و این امر منجر به تغییر رفتار بانک‌ها با صاحبان بنگاه‌های اقتصادی شده است.

رضایت ۸۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی اصفهان از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

قاضی عسگر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی از فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رضایت داشتند، افزود: ۲۰ درصد دیگر از فعالیت این کارگروه آگاهی نداشتند.

وی با بیان اینکه استراتژی ما در استانداری اصفهان در یک هزار و ۱۸ روز گذشته توسعه صنایع سبز و کم آب بر، توسعه صادرات، توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع ریلی و توسعه اقتصاد دیجیتال بوده است، گفت: افتخار ما این است که در استان اصفهان در این مدت هیچ صنعت آب بری را مجوز نداده ایم.

کاهش ۵.۲ درصدی بیکاری در اصفهان طی ۴ سال

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه در یک هزار و ۱۸ روز گذشته کاهش ۵.۲ درصدی بیکاری را داشته ایم، ادامه داد: این کاهش در متوسط کشوری ۲.۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در سال گذشته ۳۹۲ هزار میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: شاخص‌های خوبی را در استان اصفهان داشته‌ایم.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه مجوز پالایش نفت خام توسط صنایع نفتی استان اصفهان دریافت شده است، ابراز داشت: در صورت توسعه این امر دیگر در کشور نیازی به صادرات نفت خام از کشور وجود نخواهد داشت.

دریافت مجوز پالایش نفت خام برای سه محصول در اصفهان

وی افزود: تاکنون سه محصول نفتای سبک، حلال کروسین و روغن سنگین مجوز پالایش نفت خام را دریافت کرده‌اند و بازار فروش این محصولات نیز تعیین شده که از آن جمله صنایع رنگ و پتروشیمی است.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه در برنامه کاری ما راه‌اندازی سه کارخانه فناوری تعریف شده است، اضافه کرد: یکی از این کارخانه‌ها در خیابان امام خمینی در دست. بهره برداری است و دو شرکت دیگر را در کارخانه ریسباف و محل سابق نمایشگاه اصفهان در دستور کار است.

وی در خصوص تأمین خوراک مورد نیاز شرکتهای پالایش نفت در اصفهان ادامه‌داد: در این زمینه در حال حاضر امکان برداشت از لوله وجود ندارد و نفت از کرمان با تانکر اصفهان منتقل می‌شود.

قاضی عسگر در خصوص اشتغال زایی در استان اصفهان گفت: ساخت و ساز و تولید مبل بیشترین سهم اشتغال‌زایی را داشته است.

سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب در کویرهای اصفهان هدر می‌رود

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب در کویرهای استان اصفهان هدر می‌رود، افزود: الگوی بارشی در اصفهان تغییر کرده و سیلابی شده است، یک شرکت بخش خصوصی با راه‌اندازی سه آب بند نه تنها از سیل جلوگیری کرده است بلکه توسعه کشاورزی را نیز داشته است و باید از این سرمایه‌گذاری ها استقبال شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان همچنین به تشکیل ۵۰ جلسه کمیته تنظیم بازار در استانداری اصفهان گفت: سامانه رهتاب حاصل این جلسات بود که تأثیر آن را شهروندان به خوبی حس کردند.

راه‌اندازی کارگو ترمینال اصفهان پس از ۱۶ سال

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگو ترمینال اصفهان پس از ۱۶ سال گفت: این ترمینال در حال حاضر چهار هزار تن کالا را جابجا می‌کند.

قاضی عسگر با اشاره به خلع ید اراضی واگذار شده نیروگاه خورشیدی فاقد اجرا افزود: همچنین مجوز شهرک صنفی پوشاک، کیف و کفش نیز در اصفهان صادر شده است و در مرحله تأیید شورای نگهبان است.

زمین مورد نیاز شهرک طلای اصفهان تأمین شد

وی افزود: همچنین زمین مورد نیاز برای شهرک طلا و جواهر اصفهان اختصاص یافته است و به زودی این طرح کلنگ زنی خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه چند نرخی بودن ارز، وجود یارانه‌های غیر هدفمند و کور و بالا بودن نرخ سود و کارمزد بانکی از مهمترین چالش‌های حوزه اقتصادی است، ادامه داد: تک نرخی شدن ارز به منظور حذف رانت و فساد باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: عدم تفویض اختیارات لازم به استان‌ها، عدم توسعه کافی زیرساخت‌ها و عدم حمایت کافی از تولیدات داخلی از دیگر چالش‌های حوزه اقتصادی در استان اصفهان است.

قاضی عسگر با بیان این که راه‌اندازی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان‌ها در کشور آمری ضروری است، ادامه داد: با اجرای این امر همه راه‌هایی که به بن بست می‌خورد بازگشایی خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.