stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 401940
  • 18 آبان 1400 - 18:09
1

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی «همدان ما» برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی «همدان ما» برگزار شد
همدان- قلمنا- مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی «همدان ما» برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، زهره پوروهابی، امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی «همدان ما» که در سالن جلسات تالار قرآن همدان برگزار شد، مطرح کرد: مجمع فعالان رسانه های انقلاب اسلامی همدان (انجمن قلم) تشکلی غیر دولتی است که در فضای رسانه فعالیت دارد.

وی، مهم ترین ماموریت این مجمع را جریان سازی دانست و گفت: انواعی از رسانه ها در استان وجود دارد و فعال هستند و به راستی که باید قدر ان را دانست‌.

پوروهابی با بیان اینکه ما جزو معدود استان‌های غرب کشور هستیم که سه روزنامه فعال، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری فعالی داریم، عنوان کرد: حضور این رسانه‌ها ظرفیت خاصی است که هم رسانه‌ای‌ها و هم مردم باید قدر این ذخایر فرهنگی و رسانه‌ای را بدانند و خود اصحاب رسانه نیز بایستی این ظرفیت را بشناسند.

مدیرعامل مجمع فعالان رسانه‌های انقلابی در استان همدان با بیان این موضوع ادامه داد: در این راستا در مجمع به این جمع بندی رسیدیم و با همفکری های به عمل آمده، برآن شدیم تا از این ظرفیت موجود استفاده کرده، مردم را نسبت به مطالبه گری ها پای کار آورده و مطالبه گری موضوعات مختلف استان را در پیش بگیریم.

پوروهابی با تاکید بر اینکه تمرکز ما بر تولید محتوا و جریان سازی است، عنوان کرد: بدین ترتیب، این مجموعه مباحثی چون انتخابات‌ها، جمعیت و مسائل مختلف استان همدان را وارد بحث کرد تا بتواند در عرصه جریان سازی و تولید محتوا گام بردارد و توجه مسئولین استان به دغدغه ها، مطالبات و اصلی ترین مسائل سوق دهد.

وی ادامه داد: در این راستا، فضایی مطالبه گرانه، منطقی و منصفانه و بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی ایجاد شد و برآنیم تا تلنگری از کار رسانه ای استان برای بیان نیازهای استان به صورت مدون به استاندار تحویل داده شود.

پوروهابی با اشاره به برگزاری جشنواره “همدان ما” نیز مطرح کرد:  تعداد اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و از این تعداد برگزیده‌ها مشخص شدند و در سال آینده نیز گزارش اولین سال عملکرد استاندار و شهردار جدید محور جشنواره خواهد بود.

وی در پایان افزود: بایستی مدیران ما به این جمع‌بندی برسند که چشم رسانه ها در کنار آن ها است و رسانه ها را به عنوان ناظر ببینند.

کسی که در جامعه اسلامی قلم می‌زند، باید آگاه، عالم و عامل باشد
در ادامه این مراسم، امام جمعه شهرستان بهار با بیان اینکه زمانی که ما در جامعه اسلامی زندگی میکنیم باید همه کارهای ما طبق مبانی دینی و اعتقادی باشد و نسبت به دین و اعتقادات علم و شناخت داشته باشیم، مطرح کرد: علم به مسائل اعتقادی و بعد عمل به آن اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی ارزنده ادامه داد: در صورت وجود هر دو یعنی هم علم و هم عمل، جامعه اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر مشکلی را در نظام اسلامی می بینیم، دلیل آن این است که این است که عده ای از مسئولین ما در سطوح مختلفی یا عالم به مسائل اعتقادی نیستند یا عامل به آن نیستند، اظهار کرد: کسی که در جامعه اسلامی نیز قلم می‌زند باید آگاه، عالم و عامل باشد در غیر این صورت باعث آفت و بروز مشکل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به روایات دینی در این راستا، تصریح کرد: در قرآن کریم به جست و جو و تحقیق در درستی خبر  تاکید شده است.

وی در تشریح این موضوع خطاب به فعالان رسانه ای همدان گفت: اهل خبر باید اهل تقوا باشند، قران کریم میفرماید تحقیق کنید و کار را به انسانهای متقی بسپارید و به راستی که کار خبررسانی باید ب دست متدین باشد در غیر این صورت جامعه اسلامی لبه میخورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزنده خاطرنشان کرد: اگر خبری منتشر شد، قطعاً در مسائل مختلف جامعه تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث پیشرفت یا تنزل جامعه شود اما اگر در مورد آن خبر تحقیق نشده باشد و آبروی کسی رفته باشد، چه؟

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند برخی گناهان توبه ندارند و از جمله آن آبروی کسی را بردن است.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به اینکه اهل رسانه و اهل قلم باید به این موضوع توجه داشته باشند، اظهار کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد آنچه می‌گوییم و می‌شنویم مورد قبول خداوند باشد اما شما به عنوان اهل قلم بدانید که این قلم می آید و مباحثی را می نویسید اما همواره خود را در لب پرتگاه جهنم بدانید تا حواستان به این قلم باشد.

گفتنی است؛ در این جشنواره «شکیبا کولیوند»، پژوهشگر، فعال رسانه ای و سرپرست پایگاه خبری قلم استان همدان نیز به عنوان برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.