stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 402411
  • 21 آبان 1400 - 11:09
0

سکوت فدراسیون در قبال نقض قانون/ حضور تماشاگران در سالن والیبال آزاد شد؟

سکوت فدراسیون در قبال نقض قانون/ حضور تماشاگران در سالن والیبال آزاد شد؟

درحالی که لیگ برتر والیبال در هفته های ابتدایی خود به سر می برد عدم رعایت قانون در مورد حضور تماشاگران، حاشیه هایی را به وجود آورده است.

قلم | qalamna.ir :

درحالی که فدراسیون والیبال ایران اعلام کرده بود که لیگ برتر والیبال ایران در سال ۱۴۰۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به صورت متمرکز و بدون حضور تماشاگران برگزار می شود اما باز هم شاهد حضور تماشاگران در سالن رقابت ها هستیم.

فدراسیون والیبال با شروع لیگ برتر اطلاع داد که هیچ دستورالعملی از سوی مقامات ذی‌صلاح در خصوص ورود تماشاچیان به فدراسیون والیبال ابلاغ نشده، بنابراین حضور هرگونه تماشاچی همچون سال گذشته در سالن مسابقات ممنوع است.

در هفته اول لیگ برتر والیبال ایران در دیدار هورسان رامسر مقابل شهرداری ورامین اتفاقات عجیبی رخ داد. باشگاه والیبال هورسان رامسر پس از شکست از شهرداری ورامین اعلام کرد زمانی که شرایط بازی به سود هورسان بود حال و هوای سالن گل عباسی تغییر کرد و با جو ایجاد شده توسط تماشاگران ورامینی، تمرکز بازیکنان هورسان از دست رفت و دو ست پایانی را با نتایج ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۱۰ مغلوب شدند! 

حضور غیرقانونی تماشاگران در لیگ برتر والیبال آن هم در هفته اول درحالی بود که فدراسیون والیبال چندی قبل در رابطه با این موضوع تذکر داد اما به نظر می رسید که فدراسیون والیبال در اجرای صحبت های خود ناتوان است. 

حضور تماشاگران آن هم به صورت غیرقانونی بار دیگر در لیگ برتر والیبال رخ داد. در هفته پنجم لیگ برتر والیبال تیم‌ راه‌یاب ملل مریوان میزبان شهداب یزد بود که تعدادی از هواداران تیم مریوان به سالن مسابقه وارد شده و بازی را از نزدیک تماشا کردند!

حضور تماشاچیان در حالی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا ورود هواداران به سالن مسابقات والیبال همچنان ممنوع بوده و تیم‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی بازیکنان و اعضای خود باید به این قانون پایبند باشند.

محمد عمده غیاثی سرمربی شهداب یزد در مصاحبه ای با ایسنا اعلام کرد که حدود ۵۰ تماشاگر در سالن مسابقه بودند.  غیاثی گفت: “ما اعتراض کردیم اما ناظر ویژه‌ها در سالن حضور داشت و تصمیم گیرنده بود.”

حضور تماشاگران همواره به رقابت های مختلف از جمله والیبال شور و هیجان خاصی می دهد اما اینکه یک تیم از مزیت حضور تماشاگر بهره ببرد و یک تیم بدون تماشاگر بازی خود را دنبال کند نشان می دهد که قانون برای همه تیم های لیگ برتری یکسان نیست. 

به نظر می آید فدراسیون والیبال باید کمی به صحبت های خود توجه کند و حداقل قانونی که خود ابلاغ می دارد را رعایت کند. فدراسیون والیبال تاکنون به حضور تماشاچیان آن هم به صورت غیرقانونی واکنش نداده است.

اگر فدراسیون والیبال از همان هفته اول قاطعانه با متخلفان برخورد می کرد شاید اکنون سرمربیان تیم ها از بی عدالتی در نحوه برگزاری لیگ برتر والیبال صحبت نمی کردند و قانون برای همه تیم ها به صورت یکسان به اجرا در می آمد. 

درحالی که فدراسیون نشین ها از حرفه ای گری در اداره والیبال ایران صحبت می کنند عدم توانایی برقراری نظم و اجرای قانونی که خود ابلاغ می کنند کمی عجیب به نظر می رسد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.