stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 407442
  • 21 آذر 1400 - 17:06
0

آتش‌سوزی برج تجاری کرمان/ مطالبه چرایی تاخیر در امدادرسانی از پای صحنه

آتش‌سوزی برج تجاری کرمان/ مطالبه چرایی تاخیر در امدادرسانی از پای صحنه
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار از محل حادثه، درحالی که هنوز عملیات اطفا و پاکسازی منطقه به اتمام نرسیده بود برخی شهروندان حاضر در محل و به دنبال آن خبرنگاران پیگیر چرایی وقوع حادثه و نیز آنچه تاخیر در امدادرسانی خوانده می شود، بودند.

آتش سوزی در برج تجاری موسوم به اباصالح المهدی واقع در چهارراه طهماسب آباد کرمان ظهر یکشنبه شروع و با تلاش عوامل آتش نشانی درحالی اطفا شد که مسئولان می گویند حادثه تلفات جانی و نیز مجروح نداشته است.

اما نکته مهمی که در حاشیه عملیات اطفای این حریق جلب توجه می کند نحوه امدادرسانی بود.

سخنگوی آتش نشانی شهرداری کرمان در این زمینه با تایید تاخیر در رسیدن برخی خودروهای آتش نشانی، علت را معطل ماندن آنها در ترافیک عنوان کرده و درعین حال گفته که نخستین خودرو پنج دقیقه پس از اعلام حادثه به محل رسیده است و برخی دیگر خودروها اندکی در ترافیک مانده اند.

محمد جهانشاهی به خبرنگار اظهارداشت: این حادثه ساعت ۱۲:۴۱ ظهر امروز اعلام شد و نخستین خودرو آتش نشانی نیز پس از پنج دقیقه به محل حادثه رسید.

در عین حال خبرنگاران نظر سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان که در محل حادثه حضور داشت را نیز درباره چرایی تاخیر رسیدن خودروهای آتش نشانی و سخنان مدیران آتش نشانی که ماندن در ترافیک را اعلام کرده بودند، جویا شدند و سرهنگ حمید معین الدینی در این باره گفت: بررسی موضوع در وقت مقتضی نشانگر کوتاهی احتمالی هر نهاد یا متولی خواهد بود اما از لحظه بروز حادثه همکاران راهور در محل حضور داشتند و ضمن بستن مسیرها برای تردد خودروهای آتش نشانی، خودشان نیز به کمک عوامل آتش نشانی شتافتند.

وی افزود: خیابان منتهی به محل حادثه در دو طرف، لاین ویژه برای دسترسی دارد و صرفنظر از تراکم خودرویی خیابان، مسیرهای دسترسی بسته نبوده است.

سرهنگ معین الدینی با بیان اینکه مشکلی برای رسیدن خودروها به محل حادثه وجود نداشته افزود: قصد محکوم کردن هیچ یگان یا متولی را نداریم اما باید منتظر ماند تا نتیجه بررسی ها اعلام شود.

آتش‌سوزی برج تجاری کرمان/ مطالبه تاخیر در امدادرسانی از پای صحنه

در عین حال خبرنگار با فرماندار کرمان که در محل حادثه حضور داشت در این زمینه مصاحبه کرد که علی بابایی گفت: زمان حضور نیروهای امدادی در محل را پیگیری می کنیم و اگر کاستی احتمالی رخ داده باشد پیگیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

درحالی که برخی منابع غیررسمی شروع آتش از قسمت کافی شاپ این مجتمع تجاری اعلام می کنند اما فرماندار کرمان و مدیران آتش نشانی گفتند که علت دقیق حادثه در دست بررسی کارشناسان قرار دارد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.