stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 408726
  • 29 آذر 1400 - 16:34
2
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان:

جابجایی بیش از ۷ میلیون تن کالا در استان همدان

جابجایی بیش از ۷ میلیون تن کالا در استان همدان
همدان- قلمنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: سالانه 12 میلیون تُن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود که در هشت‌ماهه سال جاری بالغ‌بر هفت میلیون و 250 هزار تُن کالا و یک میلیون و 660 هزار تُن سیمان در جاده‌های استان جابه‌جا شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، صفر صادقی‌راد دوشنبه در نشست خبری و تور رسانه‌ای به‌مناسبت هفته راهداری با بیان اینکه همدان به‌عنوان معبر و مسیر عبور استان‌های غرب کشور مطرح است، عنوان کرد: این استان همچنین در مقطعی به‌عنوان هاب اربعین در کشور مطرح بود.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان تعداد ۳۴ راهدارخانه با ۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۲ دستگاه ماشین‌آلات فعال است، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که خدمات خوبی را در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ای مهیا کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه سال جاری تعداد ۱۲۸ میلیون تردد ثبت شده است، عنوان کرد: در این زمینه افزایش هفت درصدی را شاهد هستیم و ترددها در موعد مشابه سال قبل برابر ۱۱۹ میلیون مورد بوده است.

صادقی‌راد خاطرنشان کرد: در طول هشت‌ماهه سال جاری تعداد ۱۳ میلیون وسیله نقلیه به استان وارد و به همان میزان از استان خارج شده‌اند که نسبت به سال قبل افزایش چهار درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد ۶۶ سامانه کنترل سرعت در استان وجود دارد که حدود ۳۱ سامانه نیز اضافه خواهد شد، مطرح کرد: هر دستگاه نصب‌شده هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد تومان نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۷۶ سامانه ترددشمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای و تعداد چهار سامانه توزین درحال حرکت در استان همدان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۲۴۰ خط تلفن ۱۴۱ در استان پاسخگوی مردم است، به وضعیت حمل کالا از جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۲ میلیون تُن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود که در هشت‌ماهه سال جاری بالغ‌بر هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تُن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تُن سیمان در جاده‌های استان جابه‌جا شده است.

صادقی‌راد با تصریح بر اینکه همدان در حمل‌ونقل کالای اساسی از بنادر موفق عمل کرده است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا بیستم آذرماه بالغ‌بر ۲۰ هزار دستگاه و در یک ماه اخیر ۶ هزار دستگاه کامیون به بنادر اعزام شده‌اند و کالاهای اساسی را در اقصی‌ نقاط کشور توزیع کرده‌اند.

وی ادامه داد: در استان همدان تعداد ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل‌ونقل کالا و مسافر در استان فعالیت دارند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه تعداد سه هزار و ۵۰۰ بازدید از پایانه‌های عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی صورت گرفته است، گفت: در استان همدان تعداد ۳۸ مجتمع خدماتی و رفاهی فعال وجود دارد، همچنین تعداد ۱۵ مجتمع درحال ساخت و تعداد ۲۰ مجتمع نیز درحال استعلام است.

صادقی‌راد با بیان اینکه تعداد دو مجتمع تا پایان امسال و چهار مجتمع نیز در سال آینده احداث خواهند شد، مطرح کرد: در این راستا رتبه استان همدان در کشور مناسب است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به بازرسی‌ها و بازدیدهای صورت‌گرفته از مجتمع‌های بین راهی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در جهت ارتقای سطح ایمنی عابرین پیاده و موتورسواران بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شد.

وی در پاسخ به خبرنگار سپهرغرب درخصوص وضعیت ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌ها در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: سال‌های پیش ۳۸ مدرسه و در سال جاری با توجه به امکانات ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌ها را در این زمینه در دستور کار داریم.

صادقی‌راد از انجام ۵۱ هزار و ۱۴۶ مورد معاینه فنی در هشت‌ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه صحبت‌های خود به ایمن‌سازی گردنه اسدآباد و سایر محورها اشاره کرد و گفت: ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شد که از این میزان هفت کیلومتر در گردنه اسدآباد به انجام رسیده است.

وی با تصریح بر اینکه بالغ‌بر ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه می‌شود، مطرح کرد: بالغ‌بر دو هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است.

صادقی‌راد درخصوص افزایش تعرفه حمل‌ونقل مسافر نیز ابراز کرد: مقداری افزایش در این زمینه به‌صورت سراسری مطرح و اعمال شد و هم‌اکنون نیز اتوبوس‌ها با ۸۰ درصد و قطار با صددرصد ظرفیت درحال حمل‌ونقل مسافر هستند.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی مسافران در سامانه‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از ورود مسافران مبتلا به کرونا ممانعت به عمل آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان صحبت‌های خود در این جلسه با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در استان صادر شده است‌، مطرح کرد: تعداد ۱۲۰ هزار حلقه لاستیک در استان همدان نیز در بین رانندگان توزیع شده است.

ایمن‌سازی ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان همدان

در ادامه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان نیز به وضعیت نقاط حادثه‌خیز در استان همدان و اقدامات صورت‌گرفته در مسیر ایمن‌سازی آن‌ها اشاره کرد و افزود: ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان همدان در سال ۱۳۹۵ و ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت و همه آن‌ها آشکارسازی و ایمن‌سازی شد.

مسعود رستمی با بیان اینکه تعداد ۶۵ نقطه حادثه‌خیز استان رفع شده است، گفت: در سال جاری تعداد هفت نقطه به‌صورت کامل رفع حادثه شده و درتلاشیم تا مابقی راه‌ها را هم ایمن‌سازی کنیم.

وی از بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی دیگر به‌عنوان نقاط حادثه‌خیز در استان همدان خبر داد و ابراز کرد: این نقاط با همکاری پلیس شناسایی و عناوین آن‌ها جهت بررسی به تهران ارسال شده‌اند.

رستمی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیاز است، گفت: پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که جهت برف‌روبی آن‌ها سالانه بالغ‌بر ۱۰ هزار تُن نمک و ۸۰ هزار تُن ماسه در جاده‌های استان همدان خریداری و ذخیره می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.