stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 420016
  • 18 بهمن 1400 - 16:53
1

جریمه تخلفات ساکن از هزینه پارکینگ کمتر است

جریمه تخلفات ساکن از هزینه پارکینگ کمتر است
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه خبرنگار انتظامی سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به اینکه شهر تهران به لحاظ ترافیکی مسائل مختلفی دارد و سالانه ۶۰۰ کشته ناشی از تصادفات در شهر تهران رخ می‌دهد، اظهارداشت: روزانه هزار و ۷۰۰ تصادف در کشور داریم که ۲۱ درصد این تصادفات مربوط به تهران است.

وی تصریح کرد: به مرور کشته های ناشی از تصادفات کاهش یافته است که این نشان می دهد به لحاظ ایمنی اقدامات موثر بوده اما کافی نیست.

سردار حمیدی با اشاره به بی انضباطی ترافیکی برخی از موتورسواران و سهم ۴۶ درصدی آنان در تصادفات تصریح کرد: طرح های عملیاتی  پلیس کشور به منظور ساماندهی موتورسواران آماده و در دستور کار است، اما به هر حال اقدامات زیر ساختی و اصلاح برخی از روندها و فرایندها را نمی توان انکار کرد.

معابر تهران به پارکینگ تبدیل شده است 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران یادآور شد: به طور میانگین ۱۸ درصد رشد خودرو را در سال شاهد هستیم در حالیکه خودروهای فرسوده از رده خارج نشده اند به همین دلیل اکثر معابر تهران به پارکینگ تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مهم ترین مشکلی که در شهر تهران وجود دارد این است که شهر «خودرو محور» است به این معنا که به تسهیل تردد خودروها همواره توجه شده ولی توجهی برای انسان ها نشده است، از طرفی  آلودگی هوا و غیره عرصه را برای انسان تنگ کرده است.

سردار حمیدی، درباره حمل و نقل عمومی هم اظهارکرد: در حوزه حمل و نقل عمومی متناسب با رشد جمعیت اتفاق خوبی رخ نداده و سهم  حمل و نقل عمومی در دوران کرونا کاهش یافته است درحالی که باید افزایش می‌یافت.

وی یادآور شد: همچنان از اتوبوس های دیزلی استفاده می کنیم که دوره آن گذشته است و برای اورهال این اتوبوس ها باید هزینه های زیادی صورت گیرد. بسیاری از کشورها از ریل روی  زمین استفاده می کنند و الگوی خوبی می‌تواند باشد دولت هم می تواند در این زمینه کمک کند و  سرمایه گذاران را در این زمینه جذب کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در خصوص توسعه سامانه های الکترونیک مدیریت ترافیک شهری بیان کرد: شهر تهران توسعه پیدا کرده اما سامانه ها از مقطعی به بعد به روز نشدند که باید برای تعمیر، نگهداری و توسعه این سیستم ها اقدام لازم انجام شود. در این حوزه شرکت های دانش بنیان داخلی می توانند این سامانه ها را فعال کنند و از قبل افزایش درآمد حاصل از توسعه این سامانه ها، هزینه های آن پرداخت می شود، امیدواریم در سال آینده شاهد جهشی در حوزه هوشمند سازی باشیم.

وی افزود: قفل شدن ترافیک تهران در دوره های مختلف تکرار شده است اما گسترش کالبدی شهر موجب کاهش گره های ترافیکی خواهد شد؛ در حال حاضر نیز برخی کمربندی ها و رمپ ها تکمیل نشدند که تکمیل آنها در روان سازی ترافیک بسیار موثر خواهد بود و جلوی قفل شدن شهر را می گیرد.

سردار حمیدی تصریح کرد: یکی از مشکلات همه شهرهای کشور الزام سازمان ها برای مراجعه حضوری است، می شود بسیاری خدمات را به صورت الکترونیک و غیر حضوری انجام داد که در این حوزه اختیارات قانونی باید به مسئولان مربوطه داده شود.

 افزایش سرانه مالکیت خودرو باعث ترافیک و آلودگی هوا شده است

وی با تاکید بر اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو مساله برجسته شهر تهران است، به سابقه بیش از ۶۰ ساله این دو معضل در تهران اشاره کرد و افزود: پیشنهاداتی در حوزه ترافیک و آلودگی هوا داریم که بخشی از این پیشنهادات نیازی به بودجه دولتی  ندارد.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، به لحاظ آلودگی هوا، تهران نوزدهمین شهر آلوده در دنیاست و افزایش سرانه مالکیت  خودرو در این شهر باعث آلودگی هوا می‌شود. ضمن اینکه بسیاری از معابر شهرتهران هنوز نواقص هندسی دارند و باعث افزایش گره های ترافیکی و حوادث رانندگی می‌شوند.

سردار حمیدی اضافه کرد: از فروردین سال ۹۸ تا اسفند، ۸۷۹ کیلومتر طول ترافیک داشتیم که این میزان در سال ۹۹ کاهش یافت اما در سال جاری به دلیل بازگشایی مشاغل، واکسیناسیون و غیره افزایش تردد زیادی داشتیم اما همچنان نسبت به دوران قبل ازکرونا ۱۰ درصد فاصله داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم، جاذبه های اقتصادی در هسته های مرکزی شهر وجود دارد و ملاحظات ترافیکی برای آن دیده نمی شود.

 قوانین جرم و مجازات از بازدارندگی لازم برخوردار نیست

این مقام ارشد انتظامی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره بحث تخلفات گفت: بازدارنده نبودن قوانین موضوعی است که باید با حمایت دستگاه های مختلف حل و فصل شود تا جریمه متناسب با تخلف اعمال شود. بی تردید این که ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه تخلف ساکن باشد برای فرد مهم نیست و از هزینه پارکینگ وی کمتر می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات و امکانات پلیس نیز باید به روز رسانی انجام شود تا متناسب با ماموریت های پلیس رشد تجهیزات را داشته باشیم، البته در این راستا گام های خوبی برداشته شده است والحاق تجهیزات و امکانات نوین و هوشمند به پلیس های تخصصی و یگان های عملیاتی  از دغدغه های اصلی فرمانده کل انتظامی کشور است.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.