stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 425724
  • 12 اسفند 1400 - 10:00
2

از شامگاه امروز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غرب استان آغاز می‌شود

از شامگاه امروز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غرب استان آغاز می‌شود
اصفهان_ بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از شامگاه امروز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غرب استان آغاز می‌شود و به تدریج سایر نقاط استان را در روز جمعه فرا می‌گیرد.
قلم | qalamna.ir :

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا براساساطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های استانداری با شاخص ۱۰۰، باهنر با شاخص ۸۹، بزرگراه خرازی با شاخص ۹۲، رودکی با شاخص ۷۲، رهنان با شاخص ۸۷، فرشادی با شاخص ۷۹، کاوه با شاخص ۹۴، میرزا طاهر با شاخص ۸۳ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۸ در وضعیت (زرد) قابل قبول است.

او با اشاره به اینکه ایستگاه پایش در خیابان‌های احمدآباد، باغ غدیر، پروین و دانشگاه قطع است، افزود: کیفیت هوا در ایستگاه پایش در خیابان انقلاب با شاخص ۱۰۶ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه جِیبا میانگین شاخص ۱۷۴ (قرمز) برای عموم شهروندان ناسالم است.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۹۸ و شاهین شهر با شاخص ۵۳ در شرایط قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از شامگاه امروز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غرب استان آغاز می‌شود و به تدریج سایر نقاط استان را در روز جمعه فرا می‌گیرد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.