stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 427493
  • 20 اسفند 1400 - 10:56
0
کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

هوای شاهین شهر برای گروه های حساس ناسالم است

هوای شاهین شهر برای گروه های حساس ناسالم است
اصفهان_ کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای روز جمعه این کلانشهر و شهرهای مبارکه و شاهین شهر برای گروه های حساس ناسالم است.
قلم | qalamna.ir :

محمود مزارع با اشاره به اینکه میانگین شاخص هوای امروز شهر اصفهان براساس داده‌های ۱۳ ایستگاه فعال با عدد ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است، اظهار داشت: کیفیت هوا در ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان‌های احمدآباد و پروین با شاخص ۱۱۱، استانداری با شاخص ۱۲۸، انقلاب با شاخص ۱۳۹، باهنر با شاخص ۱۲۹، جی با شاخص ۱۱۰، رودکی با شاخص ۱۳۸، رهنان با شاخص ۱۰۶، فرشادی با شاخص ۱۰۸، فیض با شاخص ۱۰۷، کاوه با شاخص ۱۱۶ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۲۷ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

او با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا تنها در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با میانگین ۹۰ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد، ادامه داد: شاخص هوا در بزرگراه خرازی با میانگین ۱۵۳ AQI برای سومین روز متوالی همچنان برای عموم شهروندان ناسالم است.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزایش ترددها در روزهای پایانی سال را عامل بالارفتن شاخص کیفی هوا دانست و اضافه کرد: امروز کیفیت هوای شهر صنعتی مبارکه با شاخص ۱۰۹ و شاهین شهر با ۱۱۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های مناطق صنعتی سجزی، دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز در بسیاری از مناطق استان بارش باران و برف و وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای خواهیم داشت که در نیمه شرقی استان وقوع توفان با خیزش گرد و خاک محلی، کاهش دید افقی پیش‌بینی شده و احتمال اختلال در تردد در این مناطق وجود دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.