stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 427662
  • 21 اسفند 1400 - 19:53
1
معاون استاندار:

زراعت چوب با کاشت ۱۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان توسعه می‌یابد

زراعت چوب با کاشت ۱۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان توسعه می‌یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت توسعه کشت درختان مثمر و غیرمثمر در این استان گفت: در راستای توسعه صنعت زراعت چوب ایجاد ۱۰ هزار هکتار مزرعه در استان خوزستان برنامه ریزی شده است.
قلم | qalamna.ir :

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان روز شنبه در مراسم آغاز کاشت ۲ هزار هکتار زراعت چوب در شهرستان کرخه افزود: استان خوزستان علاوه بر بخش زراعت و کشاورزی در زمینه صنعت چوب نیز دارای ظرفیت های بی شماری است که باید با کمک همه دستگاه های اجرایی، شرکت‌ها و کارخانجات و نیز مردم این صنعت توسعه یابد.

وی ادامه داد: زمین های کم بازده و شیبدار استان خوزستان بهترین مکان برای توسعه زراعت چوب است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه صنعت چوب استفاده کرد.

فتوحی با بیان اینکه خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار عرصه کشاورزی، منابع طبیعی و مرتع است، گفت: ۴.۹ میلیون هکتار از این مساحت به عنوان منابع طبیعی ومرتعی با کمک بخش کشاورزی، منابع طبیعی، کارشناسان فنی و اجرایی و شرکت‌ها و کارخانجات می‌تواند با توسعه کشت زراعت چوب، بهره برداری شوند.

وی کاشت درخت آکالیپتوس را گونه ای مناسب در راستای زراعت چوب در این استان دانست و افزود: توسعه زراعت چوب علاوه بر تامین نیاز داخل به عنوان ماده اولیه و جلوگیری از خروج ارز از کشور در راستای توسعه فضای سبز و کاهش ریزگردها نیز نقش بسزایی دارد.

اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه نخیلات در خوزستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اولویت نخست این استان در راستای کاشت درختان مثمر را توسعه نخیلات عنوان کرد و گفت: در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به این استان ابلاغ شده است.

وی افزود: در زمینه کاشت درختان مثمر در استان خوزستان اولویت نخست توسعه کشت نخیلات است که با تامین اعتبار لازم از سوی دولت برنامه توسعه ای آن در استان خوزستان آغاز شده است.

فتوحی همچنین در رابطه با کنترل ریزگدها با منشا داخلی گفت: نخستن گام برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان توسعه فضی سبز است که همه دستگاه های اجرایی همچنین کارخانجات و شرکت های مستقر در استان خوزستان باید کاشت درخت و توسعه فضای سبز را در اولویت کاری خود قرار دهند.

طرح آبیاری تحت فشار در ۴۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در شهرستان کرخه افتتاح شد.

گودرز مراد سلطانی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب با اشاره به آغاز پروژه آبیاری ۲ هزار هکتاری زراعت چوب در این شرکت گفت: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب، زمینه کاشت ۲ هزار هکتار درختان آکالیپتوس فراهم می شود.

وی افزود: به منظور توسعه زراعت چوب در منطقه و شهرستان کرخه زمین های درجه ۲ و ۳ این شرکت زیر کشت آکالیپتوس می رود.

او با بیان اینکه برا این طرح آبیاری ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: در گام نخست تا اواخر امسال ۲۰۰ هکتار مزرعه آکالیپتوس در اراضی این شرکت کاشته می شود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب گفت: اولویت نخست شرکت کشت و صنعت میان آب کاشت درختان مثمر از جمله مرکبات و نخیلات است و در گام بعدی به عنوان اولویت دوم کاشت درخت آکالیپتوس در راستای زراعت چوب در اراضی این شرکت توسعه می یابد.

خوزستان می تواند در صنعت چوب در کشور پیشتاز باشد
سیدجاسم ساعدی مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های استان خوزستان در بخش کشاورزی گفت: این استان با ظرفیت های موجود می تواند به قطب صنعت چوب کشور تبدیل شود و در این صنعت پیشتاز باشد.

وی افزود: با اجرا و توسعه طرح توسعه کشت درخت در استان خوزستان علاوه بر مقابله با ریزگرد و آلودگی هوا می توان فرصت های شغلی قابل توجهی در زمینه زراعت چوب در خوزستان ایجاد کرد.

او ابراز امیدواری کرد با شروع قرن جدید(۱۴۰۱) استان خوزستان همچنانکه در تولید محصولات کشاورزی در کشور پیشتاز است در زمینه صنعت چوب نیز با توسعه کشت درختان پیشتاز خواهد بود.

ساعدی ضمن قدردانی از آغاز اجرای طرح ۲ هزار هکتاری زراعت چوب در شهرستان کرخه با همت شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب گفت: این اقدام گامی مهم در راستای توسعه زراعت چوب در استان خوزستان است که باید در دیگر نقاط این استان نیز اجرا شود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب در شهرستان کرخه واقع است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.