stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 433099
  • 19 فروردین 1401 - 18:54
2

انتقاد اسطوره بسکتبال ایران از دو رگه‌ها/ حدادی: لیگ برتر سطح خوبی ندارد

انتقاد اسطوره بسکتبال ایران از دو رگه‌ها/ حدادی: لیگ برتر سطح خوبی ندارد

سنتر و اسطوره تیم ملی بسکتبال ایران گفت: دوست نداشتم دو تابعیتی‌ها به المپیک بروند چون اگر همین الان آن‌ها را دعوت کنید، به تیم ملی نمی‌آیند چون بحث المپیک در میان نیست.

قلم | qalamna.ir :

حامد حدادی ستاره تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین مصاحبه‌اش درباره آخرین وضعیت خود در لیگ بسکتبال چین و تیم سیچوان توضیح داد: یک سال دیگر با باشگاه چینی قرارداد دارم. بازی‌ها داخل حباب برگزار می‌شود و به خاطر کرونا فقط تمرین و بازی می‌کنیم، سپس باید سریعا به هتل برویم. در چین خیلی جدی با کرونا برخورد می‌شود و در واقع از چین در رفتم. بازی‌های لیگ چین در چهار کوارتر ۱۲ دقیقه‌ای است و هر بازیکنی شش خطا کند بیرون می‌رود. دیدارهای پلی‌آف نیز مانند NBA چهار برد از هفت بازی است.

او درباره خبرهای پیوستنش به شهرداری گرگان نیز گفت: مذاکراتی با باشگاه شهرداری داشتیم و قرارداد هم بستیم اما قسمت نشد. با دو تیم دیگر هم مذاکره کرده بودم که نهایتا با گرگان به توافق رسیدیم.

او همچنین درباره شرایط پشتوانه تیم ملی بسکتبال توضیح داد: متاسفانه میان نسل طلایی و نسل جدید خلأ وجود دارد و یکی از دلایلش هم این است که خوب استعدادیابی نکردیم. شاید هم بتوان گفت لیگ خوبی در این سال‌ها نداشتیم. برخی تیم‌ها بازیکنان خیلی خوب و نفرات خارجی خوبی می‌گیرند، اگر بازیکنان خارجی خوبی به لیگ بیاوریم، بازیکنان ایرانی در کنار آن‌ها پیشرفت می‌کنند. متاسفانه الان ۱۶ تیم در لیگ برتر هستند که همه آن‌ها به پلی‌آف می‌آیند و همین موضوع بحث رقابت را از بین می‌برد.

او در ادامه انتقادهایش از لیگ برتر بسکتبال نیز گفت: تا زمانی که اساسنامه و برنامه ریزی خوب و درستی برای فدراسیون و لیگ برتر نباشد، سطح لیگ بهبود پیدا نمی‌کند. باید بتوان خارجی‌ها را از ابتدای فصل وارد لیگ کرد که اتفاق خوبی است که تیم نظم‌آوران سیرجان امسال رقم زد و خوب پیشرفت کرد.

حدادی درباره رابطه خود با بازیکنان دو تابعیتی تیم ملی نیز اظهار کرد:‌ همیشه سعی کردم بازیکنان دو پاسپورته را حمایت کنم و اگر کم و کسری داشتند جبران کنم. قبل از المپیک گفتم نباید دیگر چنین بازیکنانی بیایند. شاید خیلی‌ها ناراحت شوند و بگویند این حرف‌ها نژاد پرستانه است اما باید رک باشم. حقیقت این است که دوست نداشتم وقتی بازیکنی فقط ۴۰ – ۳۰ روز است به تیم ملی اضافه شده در المپیک بازی کند و بازیکنی که ۱۵ – ۱۰ سال خاک اردوها را خورده و در این اردوها در شرایط سخت تمرین کرده و بزرگ شده است، به تیم ملی دعوت نشود. دست کم باید بازیکنان قدیمی را به اردو دعوت می‌کردیم تا با هم رقابت می‌کردند و اگر کسی حقش نبود، او را خط می‌زدند نه اینکه در کل او را کنار بگذاریم.

او تاکید کرد: البته از حضور بازیکنان دو تابعیتی در بازی‌های المپیک تشکر می‌کنم اما حاضرم با هرکسی که بخواهد شرط ببندم اگر الان آن‌ها را دعوت کنیم به اردوی تیم ملی نمی‌آیند. بازیکنان دو تابعیتی فقط به خاطر المپیک آمدند چون هرکسی آرزوی حضور در این رقابت‌ها را دارد. شخصا دو بار در المپیک بازی کردم و می‌دانم چه حسی دارد. ماه بعد وارد ۳۷ سالگی می‌شوم و فکر نمی‌کنم دیگر این اتفاق بیفتد. تلاش من کمک به نسل جوان است.

سنتر تیم ملی ایران درباره انتخاب داوری به عنوان رئیس فدراسیون نیز تصریح کرد: داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون کار خیلی سختی پیش رو دارد که امیدوارم همه جامعه بسکتبال به او کمک کنند. تابستان خیلی سختی پیش رو است و سه تورنمنت خیلی مهم پیش رو داریم. تیم‌های رقیب قوی و از آن‌ها خیلی عقب‌تر هستیم.

او درباره اینکه طرفدار کدام تیم است و پیش بینی‌اش از قهرمان لیگ برتر چیست؟ اظهار کرد: برای سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت دارم. بار قبل که گفتم استقلالی‌ هستم بچه‌های خوزستان ناراحت شدند، با این حال من طرفدار تیم‌های خوزستانی و نفت آبادان هم هستم که تیم‌های شهر من هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.