stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 433905
  • 23 فروردین 1401 - 14:39
0
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان:

حدود ۶۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال کاشان مبتلا به اضافه وزن هستند

حدود ۶۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال کاشان مبتلا به اضافه وزن هستند
کاشان_ رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: حدود ۶۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال کاشان مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند.
قلم | qalamna.ir :

مسعود دهقانی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه اظهار داشت: مهمترین عامل این موضوع تغییر سبک زندگی و پیروی از یک رژیم غذایی نامناسب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر مهمترین عامل مرگ و میر در سطح کشور است، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از ۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به اینکه چاقی و اضافه وزن از جمله مهمترین عوامل ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال کاشان مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز بهداشت شهرستان کاشان در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار مشاوره تخصصی تغذیه برای همشهریان کاشان داشته است، تصریح کرد: تمام این خدمات به صورت کاملاً رایگان ارائه شده و همچنان این روند ادامه دارد.

دهقانی با بیان اینکه انجام این خدمات مشاوره‌ای با هدف اصلاح سبک زندگی، ارتقای سواد تغذیه و کاهش اختلالات ناشی از تغذیه ناسالم انجام شده است، افزود: افراد مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و چربی خون بالا در اولویت دریافت مشاوره بودند.

وی تاکید کرد: افراد وارد اضافه وزن و چاقی، کودکان و نوجوانان دچار لاغری و کوتاه قدی و همچنین مادران باردار با وزن گیری نامطلوب نیز از دیگر جامعه هدف اولویت دار برای ارائه خدمات مشاوره‌ای بوده اند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان اضافه کرد: همشهریان کاشانی با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل زندگی خود می‌توانند از خدمات و مشاوره تخصصی تغذیه به صورت رایگان بهره مند شوند.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.