stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 434657
  • 27 فروردین 1401 - 20:02
4
در نشست صمیمانه با اصحاب خبر و رسانه کاظمی طبا مطرح کرد:

معضلات شهری را با همکاری خبرنگاران منعکس می کنیم / به جای هر مسئول ناپاسخگوی شهرستان شخصا پاسخگو می شوم

معضلات شهری را با همکاری خبرنگاران منعکس می کنیم / به جای هر مسئول ناپاسخگوی شهرستان شخصا پاسخگو می شوم
اصفهان_ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: نباید مسئولین مرکز اصفهان تصور کنند شاهین شهر فقط خیابان های زیبا و مراکز خرید عریض وطویل دارد بلکه به کمک شما خبرنگاران محترم می خواهیم معضلات و مشکلات این شهرستان را نیز منعکس کنیم تا از حاشیه نشینی و گرانی و مشکلات فاضلاب گرگاب و ... هم مطلع شوند.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا در محل فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، به دعوت فرماندار نشست صمیمانه ای با خبرنگاران برگزار شد. در این جلسه ابتدا رادمنش ،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه، سخنانی ایراد کرد.

رادمنش گفت: شوراهای هم اندیشی و تخصصی مطبوعات و فیلم در شهرستان شکل گرفته است بطوریکه تا کنون برای ۴۵ فیلم مجوز صادر شده است و بنا داریم در گرامیداشت روز قلم یک نشست در تاریخ ۱۴ تیر داشته باشیم.

خبرنگاران از رسانه ها و پایگاه های خبری شهرستان شاهین شهر ومیمه در این نشست حاضر بودند و عمده مسائل شهرستان و صنف خبرنگاری را از دید خود به سمع و نظر  سید محمد رضا کاظمی طبا، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه رساندند.

  • کیفیت پایین نان در شهرستان:

خبرنگاران با توجه به مشاهدات میدانی خود از کیفیت پایین نان گلایه مند بودند که کاظمی طبا گفت: شخصا نانوایی های شهر را می شناسم و خرید نان دارم. هرگاه گندم از کشورهای خارجی به ایران وارد شد آرد بی کیفیت می شود و بالطبع نان بی کیفیت هم پخت می شود. اما نان یکی از دغدغه های من است و شاید یکی از دلایل کیفیت پایین نان، نظارت و بازرسی درون صنفی است که نظارت از صمن به جهاد کشاورزی منتقل شده است و امیدواریم که این تغییر روند بازرسی در کیفیت نان مشهود شود.

  • تورم بالا در شهرستان:

خبرنگاران از تفاوت قیمت کالاهای خریداری شده درون شهر با اصفهان گلایه مند بودند و خواستار برخورد با گرانفروشی و چند نرخی بودن اجناس شدند. کاظمی طبا گفت با توجه به اینکه خرید خود را از همین شهر و از فروشگاههای شهر دارم متوجه این مورد شده ام و در پی رفع و جبران آن هستم چرا که حتی مغازه هایی که مبادرت به گرانفروشی می کنند را نیز می شناسم. همچنین در نظر دارم میدان میوه و تره بار شمال استان اصفهان را در شهرستان شاهین شهر و میمه احداث کنم تا مایحتاج میوه و تره بار شهر نیز از درون خود شهر تامین شود.

  • ساماندهی بی پناهان و بی خانمان ها:

یکی از دغدغه های مردم شاهین شهر نگرانی درباره سلامت و زندگی بی خانمان هاست و اینکه در این شهرستان با وجود قول های مساعد مسئولین هنوز هیچ گرمخانه ای موجود نیست. کاظمی طبا گفت: طبق قانون شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر حتما باید گرمخانه داشته باشند و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر هم با نظر مساعد مسئولین می توان گرمخانه احداث کرد. در این مورد نیز رایزنی های لازم را انجام خواهم داد.

  • زمین ۴۲ هزار هکتاری شاهین شهر:

زمین ۴۲ هزار هکتاری و نبود آینده شفاف در انتظار صاحبان زمین های این تعاونی دغدغه مطرح شده دیگر در این نشست خبری بود. کاظمی طبا گفت درباره این زمین بعضی اوقات اخبار نادرست منتشر می شود اما جریان از این قرار است که این زمین در سال ۸۹ با نگاه به دارای ارزش افزوده برای کارکنان دولت تغییر کاربری داد. که طبق قانونی که بعدا در سال ۹۲ تصویب شد تغییر کاربری دیگر برای شرکت های تعاونی مسکن ممکن نبود اما ۷۹۵ نفر از شهروندان محترم دغدغه این زمین را دارند که با توجه به لیست سی مطالبه ای که خودم در بدو ورود به این شهرستان و با این سمت داشتم اذعان می کنم که مسکن و حل این معضل از دغدغه های من است و در هفته گذشته کارگروهی برای حل این مسئله تشکیل دادم و امیدوار به حل هستم. شخصا یک هفته در میان جلسات صنعت و کشاورزی دارم. و در این جلسات مطرح کردم که هم مسئله آب و آبفا باید حل شود هم مسئله دامداری و هم مسئله حقابه شهرستان. چرا که در کشاورزان باید از حقآبه زاینده رود خود متنعم شوند.

  • سگ های ولگرد:

موضوع مطرح شده بعدی وجود سگ های ولگرد و خطرات جانی و بهداشتی و سلامتی که در پی داشتند بود. فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه قول مساعد به حل این مشکل و رفع دغدغه از شهروندان را در جلسه داد.

  • توانمند سازی زنان و بیکاری و به کارگیری کارگران غیرمجاز:

بیکاری شهروندان و نگرانی خانواده ها از این معضل دغدغه شهروندان بود که خبرنگاران حاضر به فرماندار شهرستان رساندند. کاظمی طبا گفت: شاهین شهر صنعتی ترین شهرستان استان اصفهان است و در این مورد ادعا داریم. بنابراین معتقدم که تقریبا اگر سطح توقعات و انتظارات بالا نباشد بیکاری نداریم چرا که به طور مثال در شهرک صنعتی مورچه خورت، صاحب یکی از کارخانجات ریسندگی به من اطلاع داد که کارخانه ۳۰۰ نفر کارگر می خواهد و کسی مراجعه نکرده است. در دیدارهای مردمی روزهای دوشنبه بیکاری و گلایه از آن به من زیاد منعکس می شود اما نباید انتظار داشت که همه جوانها پشت میز نشین باشند و خواسته باشند اینگونه کار کنند. شخصا با استخدام افراد بدون قوانین و ضابطه ها و رویه های استخدامی و قانونی مخالفت می کنم و تا وقتی هستم اجازه نخواهم داد در استخدام رابطه به جای ضابطه حکم کند اما نباید افرادی که تحصیلکرده هم باشند گمان ببرند که میزی کنارِ میزِ من در محل فرمانداری داشته باشند.

کاظمی طبا درباره کارگران افغان غیرمجاز نیز توضیح داد:  این مورد هم بزودی سامان می یابد و به کارخانجاتی که از اتباع غیرمجاز سوء استفاده می کنند در مرحله اول به ازاء هر کارگر روزانه ۶۹۰ هزار تومان جریمه می شوند و اگر ادامه دار بود به ازاء هر نفر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان جریمه در انتظار آنهاست.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه درباره زنان سرپرست خانوار گفت: توانمند سازی آن نیز برای فرمانداری اهمیت دارد و هستند افرادی در میان آنان که باید الزاما در منزل کار کنند و با گروه صنعتی انتخاب رایزنی هایی شده است تا تهیه برخی اقلام مورد نظر این گروه صنعتی در منزل و به دست زنان انجام شود.

  • مشکلات معیشتی صنف خبرنگاران:

با توجه به تورم بالای کمرشکن خبرنگاران بسیار آسیب پذیر شده اند و با مشکلات بزرگ معیشتی دست و پنجه نرم می کنند. چرا که حق التحریر یا حق الطبع بسیار پایین کفاف زندگی آنان را نمی دهد. عدم برقراری بیمه تامین اجتماعی نیز برای این قشر تهدید بزرگی است. فرماندار گفت تا آنجا که بتوانم سعی در تهیه زیرساخت می کنم تا برای این قشر بیمه تامین اجتماعی برقرار شود و کارت خبرنگاری نیز برای آنان صادر شود. اینکه مسئولی بدلیل عدم کارایی خویش راه به خبرنگاران نمی دهد و پاسخگوی آنان نیست برای منِ فرماندار پذیرفته نیست و از خبرنگاران محترم می خواهم هر مسئولی که در جایگاه خود پاسخگو به شما نباشد به من منعکس کنید تا شخصا خودم به جای او با شما مصاحبه کنم و جوابگوی سوالات شما باشم.

 

در پایان  سید محمد رضا کاظمی طبا، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: نباید مسئولین مرکز اصفهان تصور کنند شاهین شهر فقط خیابان های زیبا و مراکز خرید عریض وطویل دارد بلکه به کمک شما خبرنگاران محترم می خواهیم معضلات و مشکلات این شهرستان را نیز منعکس کنیم تا از حاشیه نشینی و گرانی و مشکلات فاضلاب گرگاب و … هم مطلع شوند. از شما می خواهم تا مطالبه کنید تا مسئولین پاسخگو باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار مریم سادات میرعلایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.