stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 435104
  • 30 فروردین 1401 - 17:07
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

طرح چهارساله نیازهای فرهنگی خوزستان تهیه می‌شود

طرح چهارساله نیازهای فرهنگی خوزستان تهیه می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برای سامان بخشیدن به طرح ها و برنامه های فرهنگی موثر و جلوگیری از موازی کاری همچنین شناسایی نیازهای فرهنگی استان، طرح چهارساله نیازهای فرهنگی خوزستان با مشارکت دستگاه های اجرایی تهیه می شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: شورای هماهنگی نهاد ها و سازمان های فرهنگی خوزستان برای اولین بار در کشور با حضور ۲۲ دستگاه و مجموعه فرهنگی شروع به کار کرد که فرماندهی آن با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا است. 

 وی با بیان این که راه اندازی این شورا حرکت های فرهنگی ثمربخش را در استان خوزستان رقم می زند افزود: هدف از راه اندازی این شورا شناسایی و استفاده حداکثری از ظرفیت های مورد غفلت واقع شده دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان است که به نوعی باعث انسجام بخشی در فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر و مباحث اجتماعی می شود.

کلاه کج  با اشاره به نشست هم اندیشی شورای هماهنگی نهادهای فرهنگی خوزستان گفت: این نشست در راستای شکل دهی هدفمند و ارایه طرح های موثر فرهنگی به شورای هماهنگی نهادهای فرهنگی برگزار شده تا به عنوان یک الگو برای سایر استان ها و شهرستان ها در سراسر کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی شورای هماهنگی نهادهای فرهنگی خوزستان با محور جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اتفاق مبارکی است ادامه داد: این شورا به شکل چرخشی در سازمان ها و ادارات مختلف تشکیل خواهد شد و بعد از تشکیل دبیرخانه مصوبات آن از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: طرح های پیشنهادی شاخص هردستگاه و مجموعه فرهنگی با نام خود مجموعه فرهنگی و اعتبار و خروجی مشخص در بندهای این تفاهم نامه آورده می شود.

وی راه اندازی شورای هماهنگی دستگاه های فرهنگی استان را منشا برکات خوب در این استان دانست و افزود: نتیجه این نشست ها در قالب یک تفاهم نامه به امضا استاندار خوزستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد رسید و اعتبار لازم پیش بینی و مطالبات و خواسته های مردم در حوزه فرهنگ به مرحله اجرا در می آید.

کلاه کج با اشاره به این که در این تفاهم نامه نقش رسانه ها به شکل ویژه دیده خواهد شد بیان کرد: ظرفیت رسانه های استان خوزستان شناسایی و در جهت توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه استفاده و بهره مندی از ظرفیت مسوولیت های اجتماعی شرکت های بزرک در استان به صورت هدفمند و تاثیر گذار در انجام کارهای بزرگ فرهنگی نقطه امید محسوب می شود.

در نشست شورای هماهنگی نهادهای فرهنگی خوزستان که روز دوشنبه با حضور مسوولان و مدیران فرهنگی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد مواردی چون شناسایی جامعه هدف، فرهنگ سازی و الگوی کار جهادی و جبهه ای، تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی، ایجاد اتاق فکر فرهنگی، تدوین اطلس فرهنگی خوزستان، بانک اطلاعات نخبگان و پاسداشت زبان فارسی مورد بررسی قرار گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.