stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 439115
  • 09 خرداد 1401 - 18:53
1

آیا مجمع فدراسیون، فوتبال آشفته را سامان می‌دهد؟

آیا مجمع فدراسیون، فوتبال آشفته را سامان می‌دهد؟

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بعد از گذشت ۱۵ ماه برگزار خواهد شد. مجمعی که خالی از جنجال و حواشی نخواهد بود اما انتظار می‌رود که این مجمع با تصمیمی درست و با تکیه بر عقلانیت به حواشی چندین ساله فوتبال ایران پایان دهد.

قلم | qalamna.ir :

مجمع فدراسیون فوتبال بعنوان بالاترین رکن فوتبال ایران، بعد از گذشت ۱۵ ماه از انتخابات اسفند ۱۳۹۹ که منجر به روی کار آمدن شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس این فدراسیون شده بود، مجددا  فردا سه‌شنبه ۱۰ خرداد تشکیل جلسه خواهد داد تا شاید حال و روز آشفته فوتبال ایران را سر و سامانی بدهد.

مجمع فدراسیون فوتبال بعد از تغییرات اساسنامه در سال ۹۹، از ۷۵ نفر به ۸۹ نفر افزایش یافته اما به علت وجود نداشتن تیم ملی فوتبال ساحلی زنان، سرمربی و کاپیتان این تیم هم در مجمع حضور ندارند و فقط ۸۷ حق رای در مجمع وجود خواهد داشت.

این امکان وجود دارد که برخی از نفرات، به علت مدیرعاملی دو تیم در رشته‌های و بخش های مختلف (مانند مهرداد سراجی که به عنوان مدیرعامل تیم فوتبال مردان سایپا در لیگ برتر و مدیرعامل تیم فوتسال زنان سایپا صاحب دو رای بود) بیش از یک رای داشته باشند.

غائله عزیزی خادم

مجمع عمومی در حالی برگزار می شود که عزیزی خادم، منتخب دوره گذشته ابتدا از سمت خود عزل و طی روزهای گذشته تاییدیه محرومیت از هر گونه فعالیت در فوتبال و در ادامه ممنوعیت از حضور در مجمع این فدراسیون را دریافت کرده تا به این ترتیب رسیدگی به وضعیت تعلیقی او به علت برکناری موقت، از دستور جلسه هم خارج شود.

در حالی که از حدود سه ماه قبل به این سمت اهالی فوتبال در انتظار بررسی برکناری عزیزی خادم در مجمع بودند، دبیرکل و هیات رئیسه این فدراسیون گزارشی از تخلفات عزیزی خادم را به کمیته اخلاق ارسال کردند که طی بررسی‌ها، برخی از تخلفات او محرز و در نهایت منجر به محرومیت ۲ ساله او از فعالیت‌های فوتبالی شد.

البته عزیزی خادم اعلام کرد که هم‌چنان در مجمع شرکت خواهد کرد و هر کسی که مانع او شود، تخلف کرده است. رئیس محروم فدراسیون فوتبال در جواب نامه کامرانی فر نوشت: جلوگیری از حضور اینجانب یا از دستور کار خارج کردن رسیدگی به عزل یا ابقاء اینجانب به تخلف صریح از قوانین و مقررات اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و سایر مقررات فیفا است.

باید دید فردا چه اتفاقاتی رقم می خورد و آیا عزیزی خادم قصدی برای ورود به سالن خواهد داشت یا خیر؟ در گذشته هم سابقه داشته که برخی از همراهان عزیزی خادم قصد درگیری در مجمع این فدراسیون را داشته‌اند.

رسیدگی به برکناری چند تن از اعضای هیات رئیسه

اگر رسیدگی به برکناری عزیزی خادم از دستور جلسه هم خارج شود، باز هم مجمع می‌تواند جنجالی و حاشیه‌ای شود، چرا که چهار تن از اعضای هیات رئیسه استضیاح خواهند شد و مجمع به ماندن یا رفتن این نفرات رای خواهد داد.

طبق خواسته برخی از اعضای مجمع، یکی از دستور کارهای این جلسه، رسیدگی به عزل مهرداد سراجی، احسان اصولی، طهمورث حیدری و احمدرضا براتی است که از اعضای هیات رئیسه به شمار می‌روند و به برکناری عزیزی خادم رای داده بودند.

طبق اساسنامه، برای رفتن این نفرات از هیات رئیسه باید دوم سوم اعضای مجمع موافق برکناری آن ها باشند و در غیر این صورت، این نفرات در سمت های خود ابقا خواهند شد.

دستور کار مجمع عمومی فدراسیون فوتبال

جلسه مجمع فدراسیون از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود که طبق دستورجلسه به شرح زیر است:

۱- تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران.

۲- اعلام رسمیت جلسه و تشکیل آن طبق اساسنامه فدراسیون.

۳- تصویب دستورجلسه.

۴- سخنرانی سرپرست فدراسیون.

۵- سخنرانی وزیر ورزش و جوانان.

۶- تعیین سه نفر از اعضای مجمع جهت بررسی صورتجلسه مجمع.

۷- تعیین سه نفر برای شمارش آرا.

۸- تصویب صورتجلسه مجمع عمومی قبلی.

۹- ارائه گزارش عملکرد و تصویب آن.

۱۰- تعیین تکلیف صورت‌های مالی تلفیقی و تجدید ارائه شده و صورت سود و زیان منتهی به سال‌های مالی ۹۹-۱۳۹۸ و ۱۴۰۰-۱۳۹۹.

۱۰,۱- ارائه گزارش حسابرس و بازرس مستقل توسط موسسه رازدار.

۱۰,۲- ارائه گزارش صورت‌های مالی فدراسیون توسط خزانه‌دار.

۱۱- تعیین تکلیف برنامه و بودجه سالیانه فدراسیون در سال‌های مالی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، ۰۱-۱۴۰۰ و ۰۲-۱۴۰۱.

۱۲- بحث در مورد پیشنهادات ارائه شده توسط اعضای مجمع با رعایت الزامات مندرج در بند یک ماده ۲۸.

۱۳- تعیین تکلیف حسابرس و بازرس مستقل تا برگزاری مجمع آتی.

۱۴- عزل اعضای ارکان فدراسیون.

۱۴,۱- اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهاد و تصمیم ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ هیئت رئیسه فدراسیون مبنی بر عزل موقت آقای شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون موضوع بند یک ماده ۳۷ اساسنامه. (از دستور کار خارج شده است)

۱۴,۲- اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهاد عزل ارکان فدراسیون.

۱۵- استمرار فعالیت ارکان قضایی حاضر (انضباطی، اخلاق و استیناف) تا مجمع انتخاباتی آتی.

۱۶- تفویض اختیار به سرپرست فدراسیون جهت انتصاب سرپرست خزانه‌داری تا مجمع آتی.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.