stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 442281
  • 20 تیر 1401 - 18:55
2

باقرزاده: بخاطر بازیکنان نبود یک ثانیه در شمشیربازی نمی‌ماندم/ صالحی‌امیری: قول حمایت می‌دهیم

باقرزاده: بخاطر بازیکنان نبود یک ثانیه در شمشیربازی نمی‌ماندم/ صالحی‌امیری: قول حمایت می‌دهیم

مسئولان کمیته ملی المپیک اردوی تیم ملی شمشیربازی بازدید کردند و قول دادند که از این رشته حمایت کنند.

قلم | qalamna.ir :

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، در اردوی تیم ملی شمشیربازی حاضر شدند و با اعضای تیم به گفتگو پرداختند.

فضل‌الله باقرزاده در دیدار سیدرضا صالحی‌امیری از اردوی تیم ملی اپه‌ و سابر  اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: شمشیربازی با تلاش به اینجا رسیده است. در یک برهه در همان دور اول حذف می‌شدیم اما الان به جایی رسیدیم که بچه‌های ما را در در مسابقات جهانی در سالن با انگشت نشان می‌دهند و شمشیربازی ما جا افتاده است. همچنین دختران در زمان من برای اولین بار اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: تیم شمشیربازی عازم مسابقات قهرمانی جهان است و صالحی‌امیری و کمیته ملی المپیک بلیط آنها را تهیه کرد و از این بابت از او تشکر می‌کنم. از طرف بچه‌ها از صالحی‌امیری قدردانی می‌کنم که همواره از ما حمایت کردند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: این بچه‌ها جایگاه خوبی در شمشیربازی جهان دارند و مطمئن باشید مانند بازی‌های کشورهای اسلامی در عربستان که دو مدال از ۱۰ مدال مسابقات را برای ایران ثبت کردند، در قونیه نیز می‌درخشند.

باقرزاده: یک میلیارد و چهارصد از کمیته گرفتیم۵۰۰ میلیون از وزارت

وی یادآوری کرد: امسال یک میلیارد و ۴۰۰ تومان از کمیته گرفتیم حتی چند سری هزینه بلیط ما را کمیته ملی المپیک پرداخت کرد. ۵۰۰ میلیون تومان هم از وزارت ورزش پرداخت کرده است. من می توانستم در سفرها همراه تیم بروم و حتی در همین سفر مصر هم خودم عازم شوم اما این هزینه را خرج بچه‌ها و شمشیربازی می‌کنم. من مانند فوتبالیستی هستم که خودم در کرنر شوت میزنم و سپس در منطقه ۱۸ قدم هد می‌زنم.

باقرزاده یادآوری کرد: اگر به خاطر این بچه ها نبود یک ثانیه در شمشیربازی نمی ماندم و به صلاحم نبود که بمانم. اگر هم خودم نباشم ، شمشیربازی دست کسی را می دهم که بچه ها حفظ شوند چون حقشان بیشتر از این است.

*قول پاکدامن برای کسب بهترین نتیجه در المپیک پاریس

در ادامه علی پاکدامن گفت: بابت سالن تشکر می‌کنم چون نیاز به بازسازی داشت. قبل از المپیک خیلی کمک کردید و امیدوارم با نتیجه خوب زحمات شما را جبران کنید.

صالحی امیری از پاکدامن خواست مشکلات را بگوید که او پاسخ داد: برای شخص من همه چیز مهیا است.  

پاکدامن در ادامه گفت: ما قول می‌دهیم هم سهمیه  تیمی قبل را تکرار کنیم و هم نتیجه خوبی در بازی‌های المپیک بگیریم.

اعظم بختی، ملی پوش اپه گفت: انتقاداتی که به فدراسیون وارد می‌شود اما واقعیت است اعزام خانم‌ها قبلا کم بود و  دو سه سال یکبار اعزام می‌شدند. اعزام بانوان در زمان باقرزاده بیشتر شد.

نجمه سازنچیان ملی پوش سابر خواستار اعزام بیشتر تیم بانوان شد.   

**فخری: بودجه شمشیربازی کم است

پیمان فخری نیز یادآوری کرد: کمیته ملی المپیک بیش از بودجه مصوب کمک کرد اما واقعا حق این بازیکنان است. بودجه فدراسیون کم است و شمشیربازی نشان داد توجه شود می‌تواند به سطح بالایی برسد. من بابت نوسازی سالن هم تشکر می کنم و واقعا سالن در شان شمشیربازی و ماندگاری خواهد شد.

* حضور دختران ورزشکار پرستیژ ورزش ایران را نشان می‌دهد

صالحی‌امیری نیز در این بازدید گفت: خوب شد در سالن حاضر شدم و از نزدیک دیدم که سالن تمرین شما مشکل تهویه دارد.

وی در ادامه افزود: باقرزاده برای ورزش کشور، شمشیربازی و کمیته ملی المپیک منشا خیر است و دلیل آن صداقت وی است. من مسابقات بچه ها در توکیو را دیدم و فشار سنگینی بر روی تیم و بچه‌ها، پیمان فخری و باقرزاده بود و همه از آنها توقع داشتند. من گفتم روی نتیجه تمرکز نکنید و فقط تلاش کنید. در المپیک با ناداوری نتیجه واگذار شد و چیزی از ارزش های شما کم نشد.

رئیس کمیته ملی المپیک، تاکید کرد: در ورزش دختران از مردان مهم‌تر هستند. باور دنیا این است که در ایران زنان حق حیات و فعالیت اجتماعی ندارد و حضور زنان ورزشکار ما این تصویر غلط را از بین می‌برد و پرستیژ ایران را نشان می‌دهد و من همواره بر حضور زنان در رویدادهای مختلف تاکید دارم. منهای نتیجه دختران، حضور آنها اهمیت دارد. حتی اگر دختران نتیجه هم نگیرند شرکت انها در رقابت‌ها اهمیت دارد.

**افزایش ۵ تا ۶ برابری هزینه‌های اعزام در ورزش

وی یادآوری کرد: شمشیربازی یک جهش خوب داشته و مسیر خود را پیدا کرده است. من موظف هستم به مشکلات شما رسیدگی کنم. باید برای اعزام‌ها فکر اساسی کرد قبلا اعزام با ارز ۴ هزار تومان بود ولی الان هزینه اعزام و ارز ۵-۶ برابر شده است. باید منابع دیگری پیدا کنیم که به شمشیربازی کمک کنند.

صالحی امیری در مورد سالن و سیستم گرمایشی هوا گفت: فضای آکادمی را بازسازی کردیم و باید سالن شمشیربازی را هم بازسازی می‌کردیم. باید سرمایش و گرمایش هم حل شود و مشکلات تاسیسات حل شود و فکر اساسی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پیمان فخری همیشه کنار شما هست. او رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرست کاروان در بازی‌های آسیایی است و از بازی‌های قونیه برگردید باید برای بازی‌های آسیایی آماده شوید. ما و وزارت ورزش یک وظیفه داریم که آن هم حمایت حداکثری از فدراسیون ها به ویژه المپیکی‌ها است.

**پیشنهاد پرداخت حقوق یک سال قبل از بازی های آسیایی

رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: معتقدم یک سال قبل از رویداد باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند. البته عدد زیادی نیست اما گره کار خیلی از بچه ها را باز می کند و پشتوانه مالی دارند. درست است کمبود منابع داریم اما این پیشنهاد را داریم که بودجه اختصاصی در سال قبل از بازی های آسیایی برای ورزشکاران در نظر بگیریم. از آقای فخری می خواهیم که این پیشنهاد را برای هیات اجرایی بیاورد که تصویب کنیم و سپس به ستاد عالی بازی ها ببریم و در نهایت این کار با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شود.

وی در پایان گفت: من باور قلبی دارم که علی پاکدامن و محمد رهبری و بقیه شما روی سکوی المپیک پاریس می روید چون در یک قدمی مدال بودید. قول اخلاقی می دهم هر کاری از دست کمیته ملی المپیک برای شمشیربازی بر بیاید انجام دهیم.

*قربانی: نیاز به اعزام بیشتری داریم

امین قربانی، سرمربی تیم سابر یادآوری کرد: مقداری مشکلات وجود دارد و بیشتر مشکلات مالی و شارژ مالی فدراسیون است تا سخت افزاری و نرم افزاری کیفیت بیشتر باشد.

وی افزود: برای اینکه بازیکنان در بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه بدرخشند نیاز به اعزام بیشتر است. خواهش می‌کنم نگاه ویژه‌ای در بودجه فدراسیون شود. من می‌گویم نتایجی که گرفتیم ۶۰، ۷۰ درصد حال غیرت خودشان است اما باید کار حرفه‌ای‌تر دنبال شود. امیدوارم حمایت کمیته ملی المپیک ادامه دار باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.