stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 442429
  • 22 تیر 1401 - 22:09
2

ماهیت کرونا در هر موج تغییر می‌کند

ماهیت کرونا در هر موج تغییر می‌کند
خوزستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ماهیت کرونا در هر موج تغییر می‌کند و اپیدمی منتشر شده حاصل انتقالات فرد به فرد بوده که هر شخص را به یک منبعی برای انتقال بیماری تبدیل کرده است.
قلم | qalamna.ir :

محمدحسین سرمست شوشتری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به کرونا در استان خوزستان گفت: عادی انگاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یک موج دیگری را در جامعه شروع می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه ماهیت کرونا در هر موج تغییر می‌کند، گفت: اپیدمی منتشر شده حاصل انتقالات فرد به فرد بوده که هر شخص را به یک منبعی برای انتقال بیماری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به آمادگی کادر درمان در راستای مقابله با پیک جدید کرونایی در خوزستان گفت: در دو سال گذشته این دانشگاه در درگیری با کرونا با شدت های بیشتری روبه‌رو بوده و آمادگی که هم اکنون در پرسنل شکل گرفته حاصل تجربیات گذشته در این زمینه است.

سرمست به بدهی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این مه ماهانه یک کارانه و اضافه کار نیز پرداخت شده تصریح کرد: در یک ماه آینده اعتباراتی از وزارتخانه دریافت خواهیم کرد تا بخشی از مشکلات مالی دانشگاه رفع شود.

وی از پیشرفت در حوزه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد و بیان کرد: موانع قانونی و کمبود اعتبارات برای تأمین و خریداری تجهیزات درمانی – پزشکی تحت پوشش این دانشگاه نظیر دندانپزشکی و داروسازی برطرف شدند به گونه‌ای که ۳۰ پروژه در ۶ ماه گذشته تکمیل و۸۰ درصد از دانشکده‌های هدف تجهیز شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین تعداد ۵ دستگاه سی تی اسکن در شهرهای اهواز، رامهرمز، شوش و اندیکا نصب و راه اندازی شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.