stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 442900
  • 29 تیر 1401 - 22:37
1

ثبت رکورد جدید اوج مصرف برق در خوزستان

ثبت رکورد جدید اوج مصرف برق در خوزستان
خوزستان - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند افزایش مصرف برق در این استان همچنان سیر صعودی دارد گفت: رقم جدید اوج مصرف برق هشت هزار و ۷۰۸ مگاوات در شبکه تحت نظارت این شرکت به ثبت رسید.
قلم | qalamna.ir :

محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار داشت: سه‌شنبه ۲۸ تیرماه پیک مصرف برق در شبکه خوزستان به عدد  هشت هزار و ۷۰۸ مگاوات رسید و از پیک مصرف هشت هزار و ۶۲۷ مگاواتی که یکشنبه ۲۶ تیرماه به ثبت رسیده بود عبور کرد.

وی افزود: این میزان افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد بیش از هشت درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر از آن به همراه رطوبت هوا و ماندگاری آن از شروع هفته جاری باعث شده میزان مصرف برق در این استان افزایشی شود و شبکه در شرایط پربار قرار گیرد.

دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان برای کاهش مصرف برق برای حفظ پایدای شبکه برق، بیان کرد: شبکه برق چند روز متوالی است که در دمای بالای ۵۰ درجه در نهایت پرباری بوده که اگر مدیریت و کاهشی نشود، باعث می‌شود عمر تجهیزات کوتاه و حوادث ناخواسته و خاموشی در شبکه رخ دهد.

وی با بیان اینکه صنعت برق همه تلاش خود را بکار گرفته تا شبکه در پایداری کامل باشد و حوادث ناخواسته ناشی از پرباری و گرما در کمترین زمان ممکن برطرف ‌شود گفت: راه حفظ پایداری شبکه برق از مدیریت مصرف می‌گذرد و مشترکان با کاهش ۱۰ درصدی مصرف خود می‌توانند مانع خاموشی شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: در این شرایط که توده هوای گرم ماندگار شده، لزوم صرفه‌جویی مصرف برق بیشتر از قبل احساس می‌ شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسوولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.