stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 445519
  • 31 مرداد 1401 - 20:54
2

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بسیج سازندگی و فنی حرفه‌ای خوزستان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بسیج سازندگی و فنی حرفه‌ای خوزستان
خوزستان - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان بسیج سازندگی استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

جلیل بیت مشعلی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان ظهر امروز در این خصوص اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای اسناد بالادستی با تاکید بر سند چشم‌انداز توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی و ایجاد اشتغال منعقد شد.

وی افزود: توانمندسازی مهارتی مناطق محروم، روستایی و عشایری برای فراهم سازی زمینه اشتغال پایدار، ارتقای مهارت شاغلان، صیانت از نیروی کار، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان کرد: صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد و مرکز جوار کارگاهی، برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی طبق نیازسنجی، سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و اعطای گواهینامه مهارتی، تدوین استانداردهای جدید شغلی، بهره‌مندی از مهارت و تخصص بسیجیان در امر مربیگری و آزمونگری، اجرای طرح بازدید از ظرفیت‌های کارگاه‌های مهارت آموزی، بهره‌مندی از بیمه حوادث کارآموزی، معرفی برای ارائه خدمات آموزشی آموزشگاه‌های آزاد از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این تفاهم‌نامه است.

بیت مشعلی تصریح کرد: انجام نیازسنجی آموزشی، اجرای آموزش در نواحی و پایگاه‌های بسیج، تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی، پیگیری و تسهیل اشتغال مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای، مشارکت در برگزاری مسابقات ملی مهارت، همکاری در تدوین و بازنگری استانداردهای مهارتی و معرفی افراد واجد شرایط مربیگری و آزمونگری، کمک به تأمین هزینه‌های ثبت نام، مشاوره، آزمون، صدور گواهینامه و نیز خرید خدمات آموزشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از مهمترین تعهدات سازمان بسیج سازندگی خوزستان در این تفاهم‌نامه است.

بیت مشعلی یادآور شد: به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، پشتیبانی و هماهنگی برای اجرای تفاهم‌نامه ستاد عالی نظارت و پشتیبانی تشکیل می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.