stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 447237
  • 23 شهریور 1401 - 9:37
1

جزئیات ایجاد بوستان‌های زندگی و خاطره در اهواز

جزئیات ایجاد بوستان‌های زندگی و خاطره در اهواز
خوزستان - رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به جزئیات اجرای طرح بوستان‌های زندگی و خاطره، گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح از اوایل مهرماه و در چهار نقطه اجرایی شود.
قلم | qalamna.ir :

سیدرشید شجاعی‌نژاد رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز اظهارکرد: اجرای طرح بوستان‌های زندگی و خاطره در صحن علنی شورای شهر اهواز تصویب شده و برای اجرای آن منتظر تاییدیه فرمانداری هستیم. نرم‌افزار این کار نیز تهیه شده و به محض تایید این طرح، نرم‌افزار روی سایت شهرداری بارگذاری می‌شود.

وی با بیان این‌که فصل کشت نهال، درختچه و درخت از  پاییز به بعد است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این طرح از اوایل مهرماه و در چهار نقطه اجرایی شود.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز بیان کرد: بوستان‌های زندگی در پارک ۴۲ هکتاری و انتهای پارک لاله و بوستان‌های خاطره در پارک شهروند و بخشی از پارک مالیات ایجاد می‌شوند.

شجاعی در خصوص علت جانمایی این نقاط برای اجرای طرح نیز گفت: جانمایی اجرای این طرح به صورت پایلوت اولیه و در مکان‌های پر تردد در نظر گرفته شده‌اند تا فرهنگ‌سازی انجام شود. از طرف دیگر باید طرح در مکانی اجرا شود که امکانات نگهداری مناسبی وجود دارد تا به خوبی درختان نگهداری شوند زیرا در صورت خشک شدن نهال لطمه بدی به روحیه شهروندان وارد می‌کند اما در مرحله بعد، در هر منطقه یک بوستان زندگی و خاطره پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز بیان کرد: هزینه کشت و نگهداری گیاه بستگی به گونه گیاه متفاوت و از ۹۰ تا  ۱۶۰ هزار تومان است.

وی در خصوص چگونگی کشت نهال توسط شهروندان، عنوان کرد: اگر شهروندی مایل باشد هزینه را پرداخت کند، کشت نهال را شهرداری انجام می‌دهد اما گزینه‌ای نیز پیش‌بینی شده تا اگر شهروندی مایل باشد خودش نهال را کشت کند، در تاریخ مقرر نهال را تحویل و با حضور کارگر شهرداری، نهال را در چاله‌ای که از قبل آماده شده کشت می‌کند.

وی افزود: با توجه به این‌که باید در کشت نهال‌ها تراکم گیاهی نیز رعایت شود، از قبل چاله‌ها آماده‌سازی می‌شوند تا نهال‌ها در نقاط مناسب کشت شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.