stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 447940
  • 02 مهر 1401 - 17:54
1

مرفاوی: هدفمان قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی است/ آندو و صادقی را من کشف کردم

مرفاوی: هدفمان قهرمانی در آسیا و صعود به جام جهانی است/ آندو و صادقی را من کشف کردم

سرمربی تیم ملی جوانان می‌گوید هدف او و تیمش قهرمانی در آسیا و حضور در جام جهانی است.

قلم | qalamna.ir :

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با درباره صعود تیم ملی فوتبال جوانان به جام ملت‌های آسیا با کسب ۹ امتیاز و بدون گل خورده گفت: بازی‌های سختی داشتیم. هیچ تیمی در این گروه حریف آسانی نبود. امارات، قرقیزستان و برونئی رقبای خوبی بودند و با برنامه و تفکر وارد مسابقات شدند. قرقیزستان، میزبان این گروه می‌خواست از شرایط میزبانی استفاده کند و همه چیز برای موفقیت این تیم مهیا شده بود. برنامه‌ریزی آن‌ها طوری بود که اول با ما بازی کنند و از ما مساوی بگیرند و در ادامه با دو برد به مرحله بعد راه یابند اما ما اجازه این اتفاق را ندادیم و قدرتمندانه ظاهر شدیم. تیم ها به لحاظ فنی خوب بودند و پیشرفت کرده بودند.

وی درباره شرایط تیم ملی جوانان در این رقابت‌ها گفت: خدا را شکر شرایط خوبی داشتیم. تیم ما توانمند و قدرتمند ظاهر شد و با تاکتیک مناسب از این گروه صعود کردیم و به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. از همان روز اول به بازیکنانم گفته بودم که هدف ما کسب ۹ امتیاز و بسته نگه داشتن دروازه بود. همه از این هدف مطلع بودیم و جنگیدیم و به هدف خودمان رسیدیم. قبل از بازی‌ها هدف‌گذاری کرده بودیم به همدیگر کمک کنیم و به هدف خودمان برسیم و قدرتمندانه و قوی از گروه‌مان صعود کردیم. از طرفی می‌خواستیم با نتایج خوبی که در این دور می‌گیریم، به دل رقبا ترس بیاندازیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در واکنش به اینکه ماموریت اصلی تیم او چند ماه دیگر آغاز می‌شود و آن‌ها برای کسب سهمیه جام جهانی به میدان خواهند رفت، گفت: به طور صد درصد کار ما شروع نشده است هدف‌گذاری ما صعود از مرحله مقدماتی، قهرمانی در آسیا و موفقیت در جام جهانی است. ولی اگر می‌خواهیم به اهدافمان برسیم باید برنامه ریزی ما دقیق باشد و طوری برنامه‌ریزی کنیم که شایسته فوتبال ما باشد. این موفقیت نیازمند تدارکات و بازی‌های بیشتر است. نباید شش ماه آینده را هدر دهیم. فدراسیون فوتبال باید کمک کند که اردوهای خوبی برویم و تیم با آمادگی بیشتری و با هماهنگی بیشتری وارد مرحله بعد شود.

مرفاوی تاکید کرد: تقاضای ما این است که خواسته‌های ما را عملی کنند که ان‌شاء‌الله شرایط بهتری داشته باشیم و به موفقیت بهتری برسیم. ما این پتانسیل و توانمندی را داریم. به عنوان کادرفنی کار ما تمام نشده است. باید استعدادهای پنهان را پیدا کنیم و بتوانیم به تیم خودمان اضافه کنیم. این مساله برای پیشرفت تیم ما لازم است. منافع فوتبال در درجه نخست قرار دارد و هر بازیکنی به تیم کمک کند، از او استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان این تیم می‌توانند در آینده در تیم ملی بزرگسالان به میدان بروند گفت: بازیکنانی که در تیم ملی جوانان هستند، همگی آینده‌دار هستند. این بازیکنان پدیده‌های فوتبال ما می‌شوند. حدود ۹۰ درصد تیم ما به وسیله استعدادیابی کشف شدند و ما آن‌ها را جذب کردیم. چیزی که ما می‌خواهیم، در این بازیکنان وجود دارد. آن ها با تفکرات ما آشنا شدند. ما هم سعی می‌کنیم استعدادها را کشف کنیم و آموزش دهیم و آینده بهتری داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در واکنش به انتقادها در زمان انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار کرد: شاید بعضی‌ها ندادند اما من مربی‌گری را از تیم‌های پایه شروع کردم. وقتی فوتبالم تمام شد، از تیم‌های پایه وارد این عرصه شدم و با فوتبال پایه آشنا شدم. بازیکنان زیادی را هم در سطح جوانان به تیم بزرگسالان معرفی کردم. قبلا گفتم آندرانیک تیموریان، امیرحسین صادقی و بازیکنان جوان استقلال در دهه هشتاد زیر نظر من به تیم استقلال معرفی شدند اما بعضی‌ها که الان پا به عرصه مربی‌گری گذاشتند آن دوره جوان بودند و شناختی نداشتند. بالاخره برخی‌ها انتقاد می‌کنند اما باید کار خودمان را انجام دهیم. نباید بیش از این حساس شویم.

مرفاوی درباره نقاط ضعف تیمش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اولا از مربیان پایه تشکر می‌کنم که برای این بازیکنان زحمت کشیدند و این بازیکنان را به این مرحله رساندند. مربیان روی این بازیکنان کار کردند اما باید ما ادامه کار آن‌ها را دنبال کنیم. ما تیم ملی یک کشور هستیم. طبیعی است که آمادگی در سطح ملی با سطح باشگاهی فرق دارد. باید این بازیکنان را با تفکرات خودمان آموزش و پرورش دهیم و آمادگی جسمانی را در سطح ملی بالا ببریم. این بازیکنان باید به لحاظ جسمانی شرایط خوبی را داشته باشند که در سطح بین‌المللی ظاهر شوند و توانمندی خود و فوتبال کشور را به رخ حریفان بکشند. ما و مربیان پایه که این بازیکنان را معرفی کردند، به هم نیاز داریم و از این به بعد هم همینطور خواهد بود و باید به همدیگر کمک کنیم که فوتبال خوبی را در آینده تحویل این مملکت کنیم.

وی درباره اینکه آیا هدف او موفقیت در جام جهانی است گفت: صد درصد این است که در در جام ملت‌های آسیا قهرمان شویم و به جام جهانی برویم. هدف بزرگی است اما رسیدن به آن هم شرایط خاص خود را دارد. بنابراین باید خوب حمایت شویم که بتوانیم به کار بزرگمان برسیم. ان‌شاء‌الله این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.