stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 451013
  • 02 آذر 1401 - 19:09
2

دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز، دانشکده برتر آموزشی خوزستان

دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز، دانشکده برتر آموزشی خوزستان
خوزستان - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از تحصیل ۱۰ دانشجوی بین‌الملل در این دانشکده خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مهدی زارعی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ی دامپزشکی اهواز گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ دانشجوی دکتری عمومی دامپزشکی، ۴۸ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۱۶۵ دانشجوی دکتری تخصصی و ۱۰ دانشجوی بین‌الملل در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دانشجویان دانشکده دامپزشکی تحصیلات خود را در شش سال به پایان می‌رسانند؛ از این‌ رو لازم است برنامه‌ریزی‌های آموزشی دقیقی برای این دانشجویان انجام شود. دانشجویان این دانشکده در این مدت ۲۲۲ واحد درسی را می‌گذرانند و در صورتی‌که اشتباهی در برنامه‌ریزی آموزشی صورت گیرد، مشکلات بسیاری برای دانشجویان ایجاد می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ی دامپزشکی گفت: دامپزشکی تنها دانشکده دانشگاه شهید چمران اهواز است که همه‌ی دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. رشته دامپزشکی دارای موقعیت شغلی و بازار کار خوبی است و دانشجویانی که وارد این رشته می‌شوند جزو داوطلبان رتبه‌های برتر و علاقه‌مند به این حوزه هستند.

زارعی بیان کرد: این دانشکده در ارزیابی‌های ابتدای هر ترم جزو دانشکده‌هایی است که با تقویم آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده و به اتمام می‌رساند.

وی، گفت: دانشجویان رشته‌های دامپزشکی سال آخر تحصیل وارد کلینیک می‌شوند و تنها رشته‌ای است که دانشجویان پس از دو سال آزمون «علوم پایه» را می‌گذراند و در صورت موفقیت می‌توانند ادامه تحصیل دهند؛ پس از گذراندن سال چهار نیز آزمون «پیش درمانگاهی» برای دانشجویان رشته‌های دامپزشکی برگزار می‌شود و این آزمون ملاک ادامه تحصیل دانشجویان درترم‌های بعد است. از این‌ رو دانشجویان این رشته باید همواره باید در حال مطالعه باشند و اطلاعات آنان بر اساس جدیدترین یافته‌های علمی باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی استان خوزستان گفت: با وجود تمامی ظرفیت‌های موجود در خوزستان حوزه آموزش استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد و نمود این مسئله را می‌توان در تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری هر سال مشاهده کرد.

زارعی با تأکید بر اینکه آموزش به مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص ندارد، افزود: آموزش باید در تمامی مراحل همراه افراد باشد از این‌ رو مسئولان استان تصمیم گرفتند به‌ منظور پاسداشت جایگاه آموزش و توجه ویژه به این حوزه آیین تجلیل از برترین‌های آموزشی استان خوزستان را برگزار کند.

وی ادامه داد: دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در این آیین توانست عنوان دانشکده برتر حوزه آموزش را کسب کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز با تقدیر از کارشناسان آموزشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: اگر همکاری دلسوزانه این کارکنان نباشد نمی‌توان به‌خوبی به دانشجویان خدمات‌رسانی کرد.

زارعی در پایان، خاطرنشان کرد: دانشکده دامپزشکی، دانشکده‌ای بسیار تخصصی است؛ دیگر گروه‌های آموزشی مانند شیمی و فیزیک و… دارای یک تخصص هستند اما در گروه علوم درمانگاهی این دانشکده، افراد با تخصص‌های مختلف مانند جراحی، مامایی و بیماری‌های تولیدمثل، دام‌های کوچک و بزرگ و… به تحصیل می‌پردازند و تنوع رشته‌های تحصیلی در این دانشکده موجب شده است همواره برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه‌ی آموزشی داشته باشیم.

گفتنی است در آیین تجلیل از برگزیدگان برتر آموزشی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و خصوصی استان خوزستان از دو عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تقدیر شد.

در این آیین از دکتر معصومه ضیایی عضو هیئت‌علمی گروه گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی و دکتر مهدی زارعی عضو هیئت‌علمی گروه بهداشت و کنترل مواد غذایی دانشکده دامپزشکی این دانشگاه به‌عنوان استادان نمونه آموزشی استان در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.