stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 451042
  • 03 آذر 1401 - 12:49
1

بهره مندی بیشتر از سواحل راهکار توسعه فعالیت‌های شیلاتی است

بهره مندی بیشتر از سواحل راهکار توسعه فعالیت‌های شیلاتی است
مدیر کل شیلات خوزستان گفت: برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم عمدتا بر روی رشد تولیدات در استان‌های ساحلی تدوین شده است.
قلم | qalamna.ir :

فتح الله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان گفت: با توجه به محدودیت منابع آب شیرین درکشور و از سویی دیگر عدم امکان توسعه فعالیت‌های صید و صیادی به دلیل محدودیت ذخایر آبزیان در صیدگاه‌ها بهره مندی بیشتر از دریا و سواحل یکی از راهکار‌های اساسی توسعه فعالیت‌های شیلاتی در استان خواهد بود.

وی گفت: علیرغم این مسائل و براساس ظرفیت‌های فعلی، استان خوزستان در میان استان‌های ساحلی و غیرساحلی در حوزه آبزی پروری جایگاه اول و دوم را داشته است.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری شیلاتی زیادی در سواحل خوزستان شناسایی شده و در حال هدایت سرمایه گذاران به این بخش هستیم که فراخوان پرورش ماهی در قفس در دریا و خوریات اعلام عمومی شده است.

ابوعلی ادامه داد: طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو در شهرستان هندیجان در آینده نزدیک به فراخوان گذاشته می‌شود و عملیات اجرایی طرح ۵ هزار و ۲۰۰ هکتاری پرورش ماهی از آب‌های نامتعارف شهرستان خرمشهر به زودی آغاز می‌شود.

او با اشاره به چشم انداز توسعه شیلات خوزستان بیان کرد: تولید ۳۰۰ هزار تن آبزیان طی ۴ سال و یک میلیون تن آبزیان در افق ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.