stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 453671
  • 18 دی 1401 - 9:08
0

رکورد تصفیه و تولید روزانه شکر در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خوزستان شکسته شد

رکورد تصفیه و تولید روزانه شکر در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خوزستان شکسته شد
خوزستان - یک مقام مسئول در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: برای نخستین در تاریخ صنعت نیشکر کشور، تولید روزانه تصفیه و تولید شکر سفید در کشت و صنعت امیرکبیرخوزستان وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شکسته شد.
قلم | qalamna.ir :

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: در شبانه روز گذشته، با تصفیه و تولید ۹۱۶ تُن شکر سفید در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، برای اولین بار در تاریخ شرکت، رکورد تولید این محصول شکسته شد. صنعت بزرگ توسعه نیشکر مسیری را در پیش گرفته که با حمایت‌های لازم، به سمت خودکفایی کشور در تامین این کالای اساسی گام بر می‌دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: افزود:تاکنون بیش از ۲ میلیون تُن نیشکر در واحدهای هشت گانه برداشه و ۱۶۷هزار تُن شکر تولید شده است. برداشن نیشکر در سطح ۶۸هزار هکتار از اراضی نیشکری واحدهای هشت گانه وابسته به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی از ۲۸مهر ماه امسال شروع شده و به مدت ۱۰۰روز کاری ادامه خواهد داشت.

ناصری افزود: تولید شکر در واحدهای هشت گانه به تدریج در حال توزیع در بازارهای داخلی کشور است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: شکر در نوبت‌های کاری، بدون وقفه تولید و با نظارت سازمان صمت خوزستان ، روانه بازار می‌شود. پیش‌بینی شده امسال از مجموع کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر پنج میلیون تُن نیشکر برداشت و از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تُن شکر تولید شود.

کشت و صنعت‌های امیرکبیر، هفت تپه، سلمان فارسی، حکیم فارابی، میرزاکوچک خان، امام خمینی، دعبل خزاعی و دهخدا از واحدهای وابسته به شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی هستند.

۱۸ مهر ماه سال ۱۴۰۰ با تصمیم سران قوا، کشت و صنعت هفت‌تپه پس از خلعیت و فراز و نشیب های زیاد ناشی از بحران های کارگری، به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

نیاز داخلی کشور به شکر ۲.۲میلیون تُن در سال است که از این میزان ۱.۵میلیون تُن در داخل تولید و بقیه آن به صورت شکر خام یا قهوه ای وارد و در کارخانه‌های قند، تصفیه و به شکر سفید تبدیل می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.