stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 453930
  • 22 دی 1401 - 13:11
0

برگزاری مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو برای مقابله با ریزگرد و رطوبت در آبادان

برگزاری مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو برای مقابله با ریزگرد و رطوبت در آبادان
خوزستان - مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو در منطقه جنوب غرب کشور برای مقابله با پدیده ریزگرد همراه با مه و رطوبت بالا با مشارکت استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام و شهرستان اهواز در آبادان برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

حسام ثابتی رئیس اداره برق آبادان در خصوص این مانور تمرینی آموزشی اظهار کرد: با توجه به مشکلات ریزگرد و پدیده مه با رطوبت بالا در شهرستان آبادان وزارت نیرو مانور تمرینی آموزشی را با مشارکت استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام و شهرستان اهواز و ۱۵ شهر استان خوزستان با محوریت آبادان برگزار کرد.

وی هدف از اجرای این مانور تمرینی آموزشی را هم افزایی و برنامه‌ریزی دقیق برای مقابله با مشکلات طبیعی و غیرطبیعی در آینده عنوان کرد و افزود: این مانور تمرینی با حضور ۲۰۶ نفر از پرسنل در قالب ۳۷ اکیپ و ۶۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین از استان‌های و شهرهای شرکت کننده برگزار شد.

وی اظهار داشت: این مانور در بالاترین سطح مدیریت بحران و با سناریو قطع برق۷۰درصد شهرستان آبادان و بی‌برقی هفت منطقه انتقال نیرو و پست انتقال نیرو طراحی شده است، در این مانور تمرینی بر اساس اولویت بندی ابتدا خطوط برق بیمارستان‌ها و آب شهری و مناطق حساس شست و شو و سپس برقدار خواهند شد.

ثابتی گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات موجود مشکلات ۳۷ نقطه شناسایی شده در سطح آبادان با کمک گروه‌های اعزامی از استان‌های شرکت کننده برطرف خواهند شد.

رئیس اداره برق آبادان گفت: در جریان برگزاری مانور تمرینی آموزشی مشکلات فراروی توزیع و انتقال برق توسط گروه‌های ارزیاب و بازرسی وزارت نیرو و استان خوزستان شناسایی و بررسی خواهند شد تا در حوادث واقعی به سرعت مشکلات برطرف شود.

احسان عباسپور معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز در این مراسم عنوان کرد: حضور میدانی مدیران در مواقع بروز حادثه نقش مهمی در مدیریت بحران دارد.

وی با اشاره به حادثه تلخ ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان در خردادماه سالجاری افزود: حضور مسوولان اول کشور در آبادان در مدیریت، کنترل و حننثی سازی برخی فتنه‌های دشمنان نقش مهمی داشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: شهرستان آبادان هموراه در معرض هجوم ریزگردها و در مواقعی از سال مه شدید است که گاها باعث قطع برق و ایجاد مشکل در شبکه توزیع می شود که برگزاری این تمرین می توانند در کاهش زمان قطع برق و مدیریت بحران نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

عباسپور در پایان گفت: در کنار تامین برق، پایداری شبکه توزیع نیز نقش مهمی در آسایش مردم بخصوص در فصل گرم تابستان دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.