stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 46445
  • 21 فروردین 1399 - 11:30
0
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان اعلام کرد:

ابتلای ۵۵۸ همدانی به کرونا

ابتلای ۵۵۸ همدانی به کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان اعلام کرد: از ابتدای شیوع بیماری در استان تا شامگاه چهارشنبه، تعداد ۵۵۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۳ نفر از روز گذشته تا امروز (۲۰فروردین) به این بیماری مبتلا شدند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، منوچهر کرمی با بیان این که از ابتدای شیوع بیماری در استان تا شامگاه چهارشنبه، تعداد ۵۵۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۳ نفر از روز گذشته تا امروز (۲۰فروردین) به این بیماری مبتلا شدند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۴۰۵ نفر بهبود یافته‌اند، متاسفانه ۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۹۹ نفر نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

این مسئول ادامه داد: از بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها، ۲۵ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و دچار اختلالات تنفسی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان با بیان این که مهمترین موضوع در چنین شرایطی این است که تاب آوری مردم در مقابل ویروس ‌کرونا با رعایت اصول بهداشتی ارتقاء پیدا کند، خاطر نشان کرد: تداوم قرنطینه و محدودیت فعالیت اصناف، به تدریج موجب نیازهای جدی می‌شود و به همین دلیل، طرح فاصله‌گذاری هوشمند پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این بیماری در استان همدان در حال کنترل است اما این به معنای کنترل قطعی ویروس نیست و تقاضای ما از مردم، صاحبان اصناف، کارکنان دستگاه‌ها و بانک‌ها این است ‌که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی، فعالیت خود را در پیش بگیرند.

**غربالگری بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استان همدان انجام شده است

کرمی با تاکید بر این که بازرسی از اماکن مختلف استان برای نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی به طور مداوم انجام خواهد شد اما این را به یاد داشته باشیم که مشارکت‌کننده اصلی در مهار این ویروس، خود ما مردم هستیم، عنوان کرد: غربالگری بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استان همدان انجام شده و تا حدودی مرحله اول غربالگری به پایان رسیده و بسترسازی برای اجرای مرحله دوم و بیماریابی فعال در حال انجام است که در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول در ادامه صحبت های خود یاداور شد: در این خصوص که شنیده می‌شود شدت اثرگذاری ویروس ضعیف‌تر شده باید گفت که در روزهای نخستین شیوع بیماری به دلیل آگاهی کمتر از علائم، بیماران کمی دیر متوجه ابتلای خود به ویروس کرونا می‌شدند و با تاخیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اما با اجرای طرح غربالگری، آگاهی بیشتر مردم و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، مبتلایان سریع‌تر شناسایی و درمان شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در پایان افزود: مقدمات برای دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته در همدان از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی در حال فراهم شدن است و به طورکلی در مرحله اول تزریق پلاسما، تنها برای بیماران خاص و بدحال انجام خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.