stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۵ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 5 September , 2024
  • کد خبر : 478846
  • 15 شهریور 1403 - 14:20
0

 اوپک در پی تعلیق برنامه افزایش تولید

 اوپک در پی تعلیق برنامه افزایش تولید
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت جهانی نفت به کم‌ترین میزان در ظرف ۹ ماه گذشته رسیده است. اوپک و کشورهای هم‌پیمان آن اوپک‌پلاس به رهبری روسیه اکنون مذاکره می‌کنند تا برنامه افزایش تولید نفت در ماه آینده را متوقف کنند.
سازمان کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و متحدان آن به رهبری روسیه، که به‌ عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شود، قرار بود در ماه اکتبر افزایش تولید ۱۸۰ هزار بشکه نفت در روز را اجرایی کنند.
خبرگزاری رویترز به نقل از چندین منبع گزارش داد اوپک و اوپک پلاس به رهبری روسیه اکنون در حال بررسی به تعویق انداختن افزایش تولید نفت هستند.
طبق تصمیمات قبلی قرار بوده است از ماه اکتبر تولید نفت افزایش پیدا کند. یکی از منابع اوپک‌ پلاس به رویترز گفته است که به تعویق افتادن افزایش تولید نفت در ماه اکتبر “بسیار محتمل” است. تصمیم کنونی اوپک و اوپک پلاس پس از آنکه قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در ۹ ماه گذشته رسید، گرفته شده است.قیمت نفت به دلیل احتمال تعویق افتادن افزایش تولید آن کمی بالا رفت، به‌طوری که قیمت جهانی نفت برنت بیش از یک دلار افزایش یافت و به حداکثر ۷۴.۸۰ دلار در هر بشکه رسید، هرچند که بعدا دوباره این قیمت کاهش پیدا کرد و به حدود ۷۳ دلار رسید که پایین‌ترین میزان از دسامبر سال گذشته بوده است.رشد ضعیف اقتصاد جهانی، به‌ویژه کاهش واردات نفت چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان هم به سقوط قیمت نفت دامن زده است. 
اوضاع سیاسی لیبی هم به عنوان یکی از اعضای اوپک در افت و خیز قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده است. اختلاف بین جناح‌های رقیب و درگیر در لیبی بر سر کنترل بانک مرکزی این کشور منجر به توقف صادرات نفت لیبی شده بود و این موضوع باعث شد تولید نفت۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند و قیمت آن کمی بالا رود.
اما با افزایش احتمال توافق میان گروه‌های درگیر در لیبی بر سر از سرگیری صادرات نفت این کشور قیمت نفت پنج درصد سقوط کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.