stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 160105
  • 02 شهریور 1399 - 14:36
2
فرماندار اصفهان:

جدایی بین شورای شهر و دولت در استان احساس نمی شود

جدایی بین شورای شهر و دولت در استان احساس نمی شود
قلم/اصفهان_فرماندار اصفهان گفت: مقوله دولت ملت مفهومی است که نشان می دهد جدایی بین شورای شهر و دولت در استان احساس نمی‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حسین سیستانی در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: مقوله دولت ملت مفهومی است که نشان می دهد جدایی بین شورای شهر و دولت در استان احساس نمی شود که امیدواریم در آینده نیز این نگرش تقویت شده و اگر موانعی وجود دارد با هم اندیشی و برگزاری نشست های مختلف برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در طول همه سال های گذشته مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان به نحو احسن از سوی فرمانداری اصفهان پاسخ داده شده، گفت: اگر تعدادی از مصوبات شورای شهر بازگردانده شده حتما موانعی وجود داشته است و افراد متخصص و محققی در تطبیق قوانین و مقررات اقداماتی انجام می دهند که گاهی باعث مخالف با مصوبات می شود، اما در مجموع بیش از ۹۵ درصد مصوبات شورا تصویب شده است.

فرماندار اصفهان با گرامیداشت هفته دولت، افزود: هرچند در طول سال فعالیت های دولت در قالب افتتاح پروژه های مختلف و فعالیت های دیگر به شکل های مختلف خود را نشان می دهد اما هفته دولت، هفته ویژه ای است که باید بیشترین و شاخص ترین پروژه ها را در این فرصت به بهره برداری رساند.

وی با اعلام اینکه در شهرستان اصفهان ۱۸۰ پروژه با ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات متعلق به دولت در این هفته به بهره برداری می رسد، افزود: شهرداری اصفهان نیز خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می کند از جمله در بخش حوزه حمل و نقل عمومی و فعالیت های عمرانی سطح شد که امیدواریم منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود.

سیستانی با بیان اینکه امروز بیش از هر چیز به افزایش رضایتمندی مردم نیاز داریم چراکه سرمایه اجتماعی دچار آسیب شده است، تاکید کرد: شهرداری ها باید زمینه ارتقا سطح اعتماد عمومی را فراهم کنند، در این راستا درگیر شدن در برنامه ها و مشارکت در تدوین برنامه ها می تواند زمینه همکاری و پیشبرد اهداف را فراهم کرده و مشکلات جامعه را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی در قالب بازآفرینی شهری و فعالیت های دیگر می توان کارهای زیادی انجام داد، تصریح کرد: امیدوارم با تکیه بر برنامه های محله محور و استفاده از ظرفیت های محلات، شرایط را به نحوی فراهم کنیم که احساس تعلق به خصوص در حاشیه ها و سکونتگاه های غیررسمی ایجاد شود و با مشکلات اجتماعی روبرو نشویم.

فرماندار اصفهان خواستار جدی تر شدن تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم در خصوص خدمات و ارائه بازخوردها شد و افزود: یکی از نیازهای اساسی شهر اصفهان مقوله آب است که مشارکت مدیریت شهری برای اجرای پروژه های تامین آب باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی حل مشکل مهاجرپذیری و حاشیه نشینی در اصفهان را نیازمند سیاست گذاری های کلان دانست و افزود: در همه شهرستان ها باید تشکیل کارگروه حاشیه نشینی جدی گرفته شود و با تصمیمات این کارگروه ها می توانیم خیلی از مباحث را در مبدا برطرف کنیم.

سیستانی از شکل گیری شبکه های اجتماعی در ۲۲۰ محله شهر اصفهان خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت خوبی که در شهرداری اصفهان و سایر دستگاه ها وجود دارد شاید بتوان این شبکه اجتماعی را با قوت و قدرت بیشتری شکل دهیم تا پاسخگوی بسیاری از مشکلات اجتماعی باشد.

فرماندار اصفهان به وضعیت نامناسب ورودی شهرهای اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: ورودی های اصفهان متناسب با ویژگی های شهر اصفهان نیست و متاسفانه در این زمینه اقدامات جدی صورت نگرفته و نیاز به اعتبارات مالی داریم، البته با تکیه بر اعتبارات دولتی به تنهایی قادر به حل مشکل نیستیم و حتما باید از ظرفیت شهرداری ها نیز استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه به هیچ وجه اجازه برگزاری مراسمی که منجر به افزایش شیوع کرونا باشد داده نمی شود، افزود: علی رغم توصیه ها و تذکراتی که داده شده مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات نیز رفع و بخش کوچکی از جامعه که رعایت نمی کنند نیز همکاری لازم را داشته باشند، در غیر این صورت ناچار به جلوگیری از این اقدامات هستیم و در این زمینه به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، با اشاره به ۲۵۱ مصوبه شورای شهر اصفهان در سال سوم، اظهار کرد: ۱۶ مصوبه مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفته که ۱۳ مصوبه با پاسخ شورا رفع ابهام شده، ۲ مورد با اعتراض فرمانداری و اعلام به شورا باطل شده و یک مصوبه به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.