stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۳ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 4 October , 2024
  • کد خبر : 165478
  • 19 شهریور 1399 - 14:19
3
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان خبرداد؛

پرداخت وام ۴۰میلیون تومانی به سیل زدگان جرقویه

پرداخت وام ۴۰میلیون تومانی به سیل زدگان جرقویه
قلم/اصفهان_ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: پرداخت وام 40 میلیون تومانی به صورت مرحله‌ای است و به‌زودی مرحله نخست وام به مبلغ 8 میلیون تومان هم به حساب اشخاص واریز خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جبران خسارت خا‌نه‌های آسیب‌دیده ناشی از سیل در جرقویه اظهار داشت: ابتدا برای کنترل آسیب سیل پیگیری‌هایی انجام و وظایف دستگاه‌ها مشخص شد.

منصور شیشه‌فروش افزود: بنابراین بازسازی منازل مسکونی به بنیاد مسکن و بازسازی قنوات به جهاد کشاورزی محول شد تا هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از زمان وقوع سیل، اکیپ‌های جهاد کشاورزی به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند گفت: ۳ اکیپ با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۷.۵ کیلومتر از قنات حارث آباد و قلیجان را تعمیر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تعمیر قنات میرآباد هم به تازگی آغاز شده و اکیپ‌های جهاد کشاورزی همچنان در منطقه برای تعمیر، بازسازی و احیا حضور دارند.

شیشه‌فروش ادامه داد: ۴ واحد مسکونی شهرستان جرقویه به طور کامل تخریب شدند و ۱۲ واحد هم نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی که دولت برای بازسازی واحدها در نظر می‌گیرد در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجاره بها برای منازل تخریب شده اظهار داشت: بنیاد مسکن مبلغی برای اجاره برای این گونه افراد در نظر گرفته تا در این مدت بتوانند منزلی اجاره کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ اعتبارات داده شده بنیاد مسکن موظف است هر چه زودتر نسبت به بازسازی منازل اقدام و آنها را تحویل افراد بدهند.

واریز ۶ میلیون تومان بلاعوض به حساب صاحبان خانه‌های تخریب شده

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده روستای حارث آباد جرقویه اظهار داشت: به محض وقوع سیل در مرحله نخست آواربرداری منازل و معابر با هزینه‌ای حدود ۲۲ میلیون تومان انجام شد.

محمود فقیهی‌نیا افزود: بعد از تائید نقشه‌ها مهر معماری و سازش توسط بنیاد مسکن زده شد و بخشداری و دهیاری برای  صدور پروانه اقدام کردند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مبلغ ۶ میلیون بلاعوض به حساب خانواده‌های سیل‌زده که منازلشان به طور کامل تخریب شده واریز شده گفت: به غیر از مبلغ بلاعوض داده شده، اشخاص به بانک برای قرارداد وام ۴۰ میلیون تومانی معرفی شدند  و هر کدام ۱۳۵ کیسه سیمان هم تحویل گرفتند.

وی تصریح کرد: پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی به صورت مرحله‌ای است و به‌زودی مرحله نخست وام به مبلغ ۸ میلیون تومان هم به حساب اشخاص واریز خواهد شد.

فقیهی‌نیا ادامه داد: این افراد با توجه به زمان شروع کار به صورت مرحله‌ای مبلغ ۱۵ میلیون تومان بلاعوض دیگر دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای عملیات فونداسیون توسط جهاد سازندگی در حارث آباد اظهار داشت: به‌زودی ۴ واحد احداثی و ۱۲ واحد تعمیری احداث و  بازسازی می‌شود و در اختیار ساکنان قرار می‌گیرد.

فقیهی‌نیا خاطرنشان کرد: برای خانه‌های نیاز به تعمیر ناشی از سیل، وام تعمیر واحد مسکونی در نظر گرفته شده و همچنین مبلغی بلاعوض در نظر گرفته شده که هنوز ابلاغ واریز داده نشده و در نخستین فرصت به حسابشان واریز می‌شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.