stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 175577
  • 22 مهر 1399 - 11:04
2
مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان:

تفاوت‌های شگرف در رفتار کودکان متولد دهه هفتاد، هشتاد و نود

تفاوت‌های شگرف در رفتار کودکان متولد دهه هفتاد، هشتاد و نود
قلم/اصفهان_ مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان در رابطه با وضعیت مخاطبان سینمای کودکان و نوجوانان با بیان اینکه فضای مجازی تفاوت‌های شگرفی در رفتار کودکان متولد دهه هفتاد، هشتاد و نود رقم زد، می‌گوید: وضعیت فرهنگ کودکان دهه‌های مختلف به دلیل نقش پررنگ فضای مجازی در زندگی بسیار متفاوت شده است.
قلم | qalamna.ir :

سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان در رابطه با وضعیت مخاطبان سینمای کودکان و نوجوانان با بیان اینکه فضای مجازی تفاوت‌های شگرفی در رفتار کودکان متولد دهه هفتاد، هشتاد و نود رقم زد، می‌گوید: وضعیت فرهنگ کودکان دهه‌های مختلف به دلیل نقش پررنگ فضای مجازی در زندگی بسیار متفاوت شده است، آموزشگاه‌ها و مدارس باید وضعیت کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی را رصد کنند تا متوجه این تفاوت‌های فرهنگی شوند؛ همچنین فضای مجازی تبدیل به بستری بسیار مناسب برای نمایش تولیدات و محتواهای کوتاه شده است. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط، می‌توانیم لزوم نمایش فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان در فضای مجازی پی ببریم.

وی در ادامه تأکید دارد: در دنیا برای سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در سینمای کودک به خصوص فیلم‌های سینمایی انیمیشنی انجام می‌شود، اما در ایران که از فرهنگی به مراتب کهن‌تر برخوردار است، متاسفانه توجه جدی به سینمای کودک و نوجوان به خصوص تولیدات در حوزه فیلم‌های کوتاه نمی‌شود. در همین زمینه پیشنهاد می‌کنم مسؤولان حوزه سینما سانس‌هایی برای اکران فیلم‌های کوتاه در نظر بگیرند بدین گونه که سه یا چهار فیلم ۲۰ الی ۲۵ دقیقه‌ای با موضوعات مختلف به صورت یک بسته در سینماها به نمایش درآیند.

بحث استقبال از جشنواره موضوعی مهم است که مسؤولان این رویداد باید پاسخگوی آن باشند، طبیعتاً افکار عمومی و رسانه‌ها آماده شنیدن نتایج آسیب‌شناسی‌ها و بررسی‌های یک‌ساله خود و همچنین راهکارهای عملیاتی برون‌رفت از این مشکل هستند.

از آنجایی‌ که این جشنواره به نام کودکان و نوجوانان است و این قشر سنی منحصر در افرادی که توانایی و حتی فرصت سینما رفتن را دارند نبوده و همه کودکان و نوجوانان، اعم از کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست، کودکان مناطق محروم، کودکان محروم از تحصیل به دلایل مختلف مالی، خانوادگی و… را دربر می‌گیرد.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.